Alla inlägg den 24 oktober 2011

Av Eva - 24 oktober 2011 21:39

Är precis hemkommen efter att ha varit iväg och skakat rumpa   Men det var inget jobbigt.. Eller jo, men inte sådär jobbigt att jag blev svettig.

Vet inte om det är promenaderna som gjort sitt till!


Men apropå promenader. Innan min träning skjutsade jag iväg Rasmus på sin träning, slalomträning.

Två föräldrar kom fram till mig och frågade om jag gått ned i vikt?! Ja, fast bara 3 kg på en månad, svarade jag.

Det trodde de inte, det såg ut som om jag gått ned mer    De frågade hur jag gått tillväga:


* Promenader varje dag (eller i snitt 6 dagar av 7 i alla fall).

* Drar ner på kolhydrater så gott det går, men är inte jättestrikt med det.

* Mycket grönsaker.

* Mycket ägg.

* Naturell yoghurt, eller turkisk yoghurt samt solroskärnor + pumpafrön eller ägg till frukost. Och såklart kaffe   

* Creme fraiché (fet) till maten eller keso (fet).

* Mycket vatten!

* Salta jordnötter om jag är sugen på något..

* På helgen när jag "unnar" mig slinker det ner vin och choklad (86%)   En kväll.

Man kan äta i stort sett allt, men det gäller att bara tänka sig för!


Tja, ungefär så gör jag.. De tyckte det var bra gjort av mig.

Tack och hej, vad kul att det nu syns och att det inte bara är jag som märker det   


Nä, nu ska jag ta och vandra ner i källaren och ta mig en dusch!



Av Eva - 24 oktober 2011 11:09

Jag har sökt med ljus och lykta efter ett par varmfodrade stövlar till Elias (som är efter Rasmus) men utan resultat..


Jag har sökt intensivt efter dem, men förgäves.


Tänkte återigen nu att "nä, nu j-vlar ska jag jag baske mig hitta dem" . Det var då själva den att ett par stövlar bara kan försvinna?!


Jag gick in i förrådet, likt många gånger tidigare när jag sökt efter dem men utan resultat, och vad hittar jag? Men visst, stövlarna!! De låg i en påse mitt framför ögonen på mig! Jag hittade och såg dem på en gång jag kom in i förrådet!


Men till min fasa såg jag att var det en strl mindre än vad Elias har   Jag håller ändå tummarna att han kan ha dem, att de kanske är lite stora i strl. Hoppas, hoppas, hoppas!!  


Så tack, "du" som tog fram dem till mig   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards