Alla inlägg under januari 2013

Av Eva - 29 januari 2013 22:33

...För ikväll orkar jag inte tjata mer. 


Vareviga kväll är det samma tjat, kväll efter kväll. Morgon efter morgon. Dag ut och dag in.

Bråk, tjafs, gnäll, skrik och hysteriska utbrott.
Är det inte den ena som det ska tjatas på så är det den andren eller så är det båda..  


Rasmus ska ligga till sängs kl. 21. Men ikväll blev klockan betydligt mycket senare! Närmare bestämt 22:30   På en vardag?! Han som to.m ligger till sängs tidigt på helgen..
Nu blev det sent för honom tack vare att ikväll är jag trött och slut, dels efter att ha jobbat, jo, visst 2 dagar har jag fått jobba   Och dels har jag sovit lite under ett par nätter.. Vilket som så kände jag att nä, nu skiter jag fullkomligt i att tjata på honom. Han får lära sig att kommer han inte i säng då han bör, så blir han trött på morgonen!
Skyll dig själv helt enkelt   


Nä, nu ska trötta mamman ta en dusch och sedan sova.
Go´natt!



Av Eva - 8 januari 2013 09:40

Tänkte göra en uppdatering, men vet inte vad jag ska uppdatera? Det händer inte direkt mycket i mitt liv som jag kan berätta om..   


Barnen har varit hemma på julllov och idag är första dagen efter lovet för dem. Vet förresten inte när de hade ett långt skollov sist? Jag har ju alltid annars jobbat.

Det har varit välbehövligt för dem att börja skolan igen, om jag säger så.. Även om de verkligen har varit i stort behov av att vara lediga!


Nu har de varit otroligt duktiga och flitiga som har retat mamman till jävulens vansinne   



Knappt en timme efter jag lämnat dem vid bussen så saknar jag dem... Det är så tomt och tyst här hemma nu   

Ingen som ropar efter mig och ingen som kommer springades bara för att ge en spontan kram   

Och ingen som kommer springandes och skikandes:

- "Mammaaaa, hjääääälp!! Han tänker slå mig!!"

- "Mammaaaa, vet du vad han säger? Han säger att...."

- "Du är världens dummast mamma!"

- "Mamma, du ska göra det!"

Nä suck, det är nog ganska skönt att de inte är hemma ändå   


 

   Älskade ungar   

     

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards