Alla inlägg under juni 2012

Av Eva - 29 juni 2012 20:27

Är det inte skönt så säg.. 


Idag jobbade jag "halvdag", är ledig i helgen och ska jobba "halvdag" måndag och tisdag samt är ledig onsdag!

Behöver jag nämna att det känns och är välbehövligt    


  

P&K

Av Eva - 29 juni 2012 18:43

 



De få gånger jag har gjort en god gärning så mår jag så bra i själ och hjärta    Och nu i hemvården får jag göra många goda gärningar!

Behöver jag nämna att jag STORMTRIVS   


Jag kan ärligt säga att förr skulle jag aldrig kunna tänka mig att tvätta "gamlingar" i rumpan eller duscha dem. Jag tyckte liksom att det var äckligt..

Men nu, nu gör det mig inte ett dyft! Det är så roligt och det känns så gott för samvetet att få hjälpa dem som är utsatta. Utsatta vet jag inte riktigt om det är rätt ord!? Utlämnad? Dem som inte klarar sig helt själv längre!

 

 

Nu firar jag, en vecka senare, midsommar! Så, skål på er!!

 

 




Av Eva - 26 juni 2012 21:21

Så var midsommarhelgen över för denna gång. Fast det känns inte alls som att det har varit midsommar.. Inte för min del i alla fall.

Hela midsommarhelgen har jag jobbat.. Men tjänat pengar istället    Inget ont som inte för något gott med sig!


Men i helgen har jag varit heeelt färdig! Jag har varit så trött, så trött.. Så jag såg verkligen framemot att jag skulle få vara ledig i två dagar, mån-tis.

Men natten mot måndag sov jag urdåligt, samt att jag vaknade klockan 06:00! Suck..

Men tänkte ta igen den förlorade sömnen denna natt och sova ut istället. Jo, hej du   


Kl. 07:38 ringde bemanningen och ville att jag skulle jobba. Men orka!! Tack, men helst inte.. Jag vill SOVA!

Men jag sa ja.. Det var ju bara drygt ett par timmars jobb.


I morgon ska jag upp i ottan igen. Jobbar ons-tors 7:00-16:30 och fredag 07:00-12:00. Får väl sova ut i helgen istället...


På fredag kommer pappa upp igen   Något att längta till, då inte midsommar fanns att längta till..


Förresten, i söndags hämtade jag barnens gemensamma present, Blixten!


 


Nu ska det obligatoriska kvällskaffet drickas.


Go´natt..

Av Eva - 23 juni 2012 19:49

  <--- Lånad bild.


Igår började jag mitt helgspass.

Det känns jäkligt skoj, jag kan inte säga något annat   

Och toppenhärliga arbetskamrater   


Men både igår och idag känner jag mig totalt urlakad..

Som igår, då gick jag och la mig FÖRE barnen   


Okej, de gick och la sig bra mycket senare än vad de annars gör!

Men ändå..

Och inget kaffe orkade jag dricka heller   


Ikväll blir det tidig kväll igen.. Är helt färdig   

Och så ska jag jobba i morgon igen.


Men så är jag inte van att jobba helg heller.

Jag har ju jobbat i barnomsorgen i 16 år, så   


Kram på er!

Av Eva - 21 juni 2012 10:35

 


Själv ska jag jobba...


 

Av Eva - 20 juni 2012 14:42

 

Jag gillar att köra bil. Ingen tvekan om det! Och vad gör man inte för sina barn..


Som idag:

* Kl: 10:00 skjutsa Rasmus på riddarkollot.


* Kl: 13:00 skjutsa Elias på simskola.


(* Far till mamma på kaffe under tiden.)


* Kl: 13:45 hämta Elias på simskolan.


* Kl: 16:00 hämta Rasmus på riddarkollot


* Kl: 18:00 skjutsa grabbarna på fotbollsskolan.


Som sagt, vad gör man inte för sina barn   

Av Eva - 20 juni 2012 08:39

 

RIDDARKOLLOT FÖR RASMUS!!!   

Nej, å nej..   


Rasmus frågade vad de skulle få göra där, jag kollade lappen och inser.. Det började IGÅR!

Jag som trodde i mitt stilla sinne att det var onsdag-torsdag som det var..

Trots att jag skrivit in i kalendern tis - ons!


Nu har han missat en dag, tack vare sin glömska mamma  

Han blev sååå ledsen   


Igår skulle de tillverka sköldar, leka riddarlekar och dubbning.

Idag ska det bli äventyr.


Fan, fan, fan.. F A A N!!

 


Jag ska strax ringa och prata med dem och säga som det är..

Fan!

Av Eva - 18 juni 2012 21:06

Kort & Gott


Igårkväll kombinerade jag och en god en P.W med löptur, rundan blev 8,3 km.

Idag P.W jag och den rundan blev 7,8 km.


Idag känns allt riktigt bra!

Jag vaknade i morse och kände mig riktigt energisk  

Men jag fick inte så mycket gjort ändå..

Men lite blev i alla fall!

Allt är bättre än inget alls.

En dag i morgon med   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards