Alla inlägg under maj 2012

Av Eva - 17 maj 2012 14:35

Men hallååå, solen kom fraaaam!! Jag behöver dig nu..


Idag känner jag mig låg. Rikitgt, riktigt låg.. Vet inte om det beror på att solen lät regntunga skyar ta över idag eller om det är att spiralen har gjort sitt   Den har trots allt hängt med i 5 år nu.

Mensvärk idag för 5:e dagen i rad.. Dock inte hela dagarna i ända! Men ändå..

Ett samtal till b.m ska göras i morgon!


Jaha, dags för mig att fixa fika till hungriga magar och sedan tror jag bestämt att vi ska ta en tur med bilen. Jag önskar och Lars uppfyller min önskan    


Av Eva - 16 maj 2012 10:55

Idag gick jag rundan för första gången på fyra veckor. FYRA!! Helt sjukt.. Jag som gick rundan dagligen innan.

Men för att skylla på något så skyller jag dels på att det blev jobb för mig, sedan blev det sjukdomar, och sedan blev det inskolning och så lathet förstås.

Lathet då det inte på något vis egentligen finns några som helst ursäkter för att röra på sig. Det är bara att gå! Oavsett hur trött man än är.


Rundan blev idag den kortare - 6 km. Men allt är ju bättre än inget  

Eftersom att jag inte har rört på mig på så pass länge så ska jag succesivt öka på för var gång jag går.

Om någon dag kommer jag att vara uppe mellan 8 - 10 km igen  


Nu spritter det riktigt i kroppen!! ...för att jag vann över latmasken?


Nä, nu ska en tvätt hängas ut och sedan städa!


Puss på er!


Av Eva - 15 maj 2012 09:45

Hade bråttom iväg i morse, Rasmus skulle skjutsas iväg till skolan. Eftersom att han har slarvat bort sitt busskort för tredje gången...

Det låter konstigt under bilen och t.o.m Rasmus reagerar över "missljudet". Stannade bilen och bad honom kolla om det var någon gren under bilen (eftersom att vägen är likt en skogsbilväg sedan de var här och tog bort träd): - Mamma, det är punka!! Däcket är platt!

Men vad i själva brännsvedda       


Som tur var hade vi bara hunnit ner till alle´n  

Skulle jag tordas vända eller inte..? Jo, jag gjorde det. Men nu lär väl hela allt vara förstört, bara för att jag inte lät bilen bara stå   

Jag ringde mamma som fick komma och skjutsa Rasmus till skolan. Tack!   


Och nej, jag kan INTE byta däck! Säg vad ni vill, men så är det.

Sambon ska väl göra någon nytta han med   


Nu ska jag och Elias klä på oss och gå ut. Trädgårdssysslor idag med   


P&K

Av Eva - 14 maj 2012 21:10

.. känner jag att det är när HM´s reklam för årets badmode visas. Kom nu inte och säg att du inte har sett den! Ingen kan ha undgått att se den..


Badmodet är enbart till för dem med en smal och snygg kropp och har fasta bröst. Det är inget för den som mig, modell mullig x 2 och har hängisar.

Herregud, tänk er hur det skulle se ut   Hemskt...

Nä, vi med veck och kanter lite här och där får nog vackert gömma våra kroppar..


Diskriminering, ja.






Av Eva - 14 maj 2012 20:47

Till middag idag blev det:


4 st. skivade kycklingfileér (stekta i ugnen)


"Röra" att breda på kycklingfileérna


5 dl creme fraiche


1 litet pkt tärnat bacon (stekt)


1 rivet äpple


½ dl salta jordnötter


250 g. riven ost


Curry


Allt detta ihopröres och breds sedan över kycklingfileérna

för att sedan värmas i ugnen.


Jag stekte wookgrönsaker som Lars & jag åt till

och barnen åt ris.


Uteslut eller lägg till   

Jag tog vad jag hade..

Av Eva - 12 maj 2012 19:38

Så var arbetsveckan avklarad för denna gång. Tre dagar inom hemvården och en dag i barnomsorgen, yrken där man får känna sig behövd och där man får träffa mycket människor. Jag skulle nog inte kunna sätta mig bakom ett skrivbord och sitta inne hela dagarna   

Men det är och blir väl en vanesak!


I fredags, igår, kände jag tidigt på morgonen att jag bara ville hem. Jag kände mig och var rejält seg i både kropp och knopp samt kände mig så sjukt trött.

Som tur var slutade jag tidigt!


Väl hemma slumrade jag till på soffan. Senare på kvällen slumrade jag till ett par omgångar till.

När jag väl la mig i sängen somnade jag på studs och vaknade knappt 9 timmar senare. Men jag var definitivt inte utvilad! Nej, nej, långt ifrån.. Jag la mig igen och låg en timme till, men somnade inte.


Slumrade till ett par minuter mitt på dagen på soffan idag också..


Men nu är jag relativt pigg, men skulle nog lätt kunna somna. Vilket jag lär göra om jag sätter mig i soffan! Dricker vin nu så jag lär väl däcka   


Dagen har inte varit något vidare för mig idag, men det blev bra mycket bättre då den bästa av dem alla jag känner muntrade upp mig ett par timmar!

   Mamma, du är verkligen min stora stöttepelare då jag mår kasst  

   Tack för att du finns där för mig   


Dagarna går upp och dagarna går ned, men så är det antagligen för dem flesta.


Av Eva - 9 maj 2012 10:05

Elias är lämnad på lekparken, där de ska ha Pippiavslutning på dagis. Som tema har de haft Pippi Långstrump.

Återstår att se hur blöta de blir då det regnar rejält idag!


Själv ska jag städa av här innan jag ska iväg och jobba. Börjar 12:00 idag. Och idag är sista dagen på inskolningen för mig.

Första dagen var huvudet som i ett enda stort kaos för mig   Men igår kändes det bättre! Dels fick jag bättre sömn och dels hade jag avklarat första dagen. Första dagen är alltid värst, oavsett vad jag ska göra.


Bemanningen ringde igår och frågade om jag kunde tänka mig att jobba ett par timmar idag (självständigt), fastän jag har inskolning. Självklart, någonstans ska jag ju börja, så..   


Det som känns konstigt är jag inte får natta barnen, då jag jobbar till efter de har lagt sig och förhoppningsvis somnat    Men så är det för många..


Nä, städa av var det, ja!


Schyst egentid egentligen.. Vad gör en karl på sin egentid!? Städar? Knappast    

Av Eva - 7 maj 2012 20:35

Min första dag får klart godkänt! Men huvudet är så fullmatad som den bara kan bli   

Först urdålig sömn där jag drömt massor om denna dag, på gott förstås   Och sedan upp tidigt i ottan, och sedan iväg och börja dagen kl. 07:00 - 16:30.

En dag på ett helt nytt ställe och där precis ALLT är helt nytt för mig! Jag som har jobbat i barnomsorgen sedan -96..


Efter jag hämtat barnen var det bara att kasta i oss middag (som älskling faktiskt gjort, snabbkäk, men ändå) och sedan var det snabba ryck iväg till Mulleskolan med Elias. Mulle kom för övrigt på besök i kväll!


Killarna sover sedan ett tag tillbaka och själv ska jag bara dricka kaffe, hoppa in i duschen och sedan SOVA!! Upp i ottan i morgon igen   


P&K

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards