Alla inlägg under januari 2012

Av Eva - 30 januari 2012 22:58

I kväll känner jag mig lite som han i Sällskapsresan (Svante Grundberg) då han har fotat bröllopsesan hela veckan utan att ha tagit av linsskyddet.


Ikväll när jag var med Rasmus & Elias på slalomträning filmade jag tagvis Elias. Hej och hå vad jag hade filmat...  Inte alls med andra ord!


Där har jag stått i tron att jag har filmat, men i själva verket har jag inte ens startat inspelningen!!


Fasiken inte lätt med ny mobil..   Japp, jag skaffade en ny mobil i lördags  

En Nokia lumia 800.

   


Nu blir det sova av..

Go´natt!

Av Eva - 30 januari 2012 13:19

Jag vill förändra. På barnens rum. Det är ett stort KAOS där nu! En oreda som jag inte kan få bukt med.

Det är urdåligt med förvaringsutrymmen för dem, därav kaoset.


Men jag vet inte hur jag ska reda ut det hela.. Barnen delar sovrum (när Elias kom till oss stup i kvarten, nattetid, så fick killarna dela rum.) Och så har de ett gemensamt lekrum.

Men det där lekrummet är inget lekrum längre. Snarare ett rum som bara står.


Och i sovrummet är det massor utav ---> leksaker?! I hallen är det leksaker. I vardagsrummet är det leksaker.

Jag blir galen   


Vet inte om killarna ska få fortsätta dela rum (för Elias skull som är mörkrädd..) Eller om jag ska "dela" på dem. Så de får varsina rum igen.


Eller om de ska få dela sovrum uppe (litet) och ha lekrum nere (stort). Eller ändå tvärtom.


Nu har jag kikat på lite möbler på IKEA som jag vill (och ska?) köpa! Hur jag än vrider och vänder så har jag ändå arslet bak..


Sambon vet inte så mycket, säger inte så mycket. Det är jag som får försöka reda ut "kaoset", som det känns i alla fall...


Suck, dubbelsuck   


Av Eva - 27 januari 2012 19:17

I tisdags, förra veckan, var jag med Elias på slalomskola, där jag fick lyfta, bära, lyfta och bära honom.

Resultatet blev att jag kände av ryggen rejält!

Sedan vilade jag ryggen några dagar med att inte direkt anstränga den med att bära och lyfta.


Har varit bra i ryggen, tills idag..

Igår "på jobbet" hade vi Bamsegympa för 3 - 4 åringarna då i en övning kände jag av ryggen. Av Bamsegympa!??  Men det blev inget mer. Puuh  


Trodde jag.. I morse när jag kom "på jobbet" spände det i ryggen. F****n  

Snipp snapp ringde jag kiropraktikern  och chansade på att få en tid. Yes, kl. 18:00 var jag till honom och knäckte till ryggen.

Så, nu väntar jag bara på att det ska släppa riktigt så jag är fit for fight igen!


Annars då!? Jobbat, jobbat, jobbat och åter jobbat. Vilket resulterar i att jag blir och ÄR trött  

Men nu är det helg och då får man sova ut   Eller nähä.. Just det, ja. Rasmus ska tävla i morgon och sedan ska vi fara till stan (och göra av med lite pengar  )


Men på söndag då!? Nä, just det ja.. Jag ska först på "mammaslalom" och sedan ska jag stå i fiket hela dagen på berget.


Fast i och för sig hoppar jag nog min träning   Med tanke på ryggen.. Och om jag hoppar min träning får jag faktiskt sova en stund till   


Nu ska jag gå in och göra Elias och sambon sällskap i soffan. Jag lär ju somna..

Rasmus är på filmkväll hos en klasskamrat.


Kram!

Av Eva - 24 januari 2012 17:46

Jag hade planerat in att jag skulle gå rundan efter jobbet.

Men nä, jag tror nog att jag avstår  

Efter att jag klev upp 5:15 och har jobbat från 6:00 - 16:30

känner jag mig jäkligt mör i både knopp och kropp..


Det blir en tidig kväll för mig   


3

Av Eva - 23 januari 2012 21:33

  1. Ska få jobba dagarna fyra.
  2. Ska jobba ett par da´r på hemma plan.
  3. Beställt ett smycke.

3

Av Eva - 22 januari 2012 20:39

  1. Jag har varit på "mammaslalom".
  2. Jag har gått rundan.
  3. Jag känner mig rätt mör i kroppen.

Av Eva - 22 januari 2012 13:13

 



I morse for jag upp på berget då det var dags för mig och min "mammaslalom".

Väl uppe på berget och när jag skulle ta på mig pjäxorna upptäckte jag att jag hade Rasmus pjäxor med  

Det var bara att slänga mig i bilen och fara iväg som skjuten ur en kanon hem igen.. 


En given fördel med att bo nära, ca 5-6 km enkel.


Jodå, det gick betydligt bättre i år att åka än förra året! Förra året hade jag sådana där gamla skidor som var 3 dm längre än dem jag har nu!

Får se nu då om jag åker på träningsvärk i morgon   För det kändes i benen..


När min träning var slut var jag tvungen att smita någon minut tidigare då jag skulle hem och hämta Elias som skulle på sin slalomskola.

Bråda tider då min ´skola var mellan 8:00 - ca. 10:00 och Elias ´skola började kl. 10:00.


Så i morgon är det dags för killen att börja sin allra första träning!


Då var kaffetåren uppdrucken, ska bara vila benen en stund sedan får jag snöra på mig skorna och gå min runda!


Kram!

Av Eva - 21 januari 2012 19:04

Namn: Eva-Marie

Ålder: 34

Född: 12 augusti -77

Bor: Ljungaverk

Gör just nu: Bloggar och lyssnar på "Min radio"


Allmänna frågor

Nämn tre bra saker om dig själv: Är en kärleksfull och tillitsfull god lyssnare.

Nämn tre mindre bra saker om dig själv: Är en godtrogen fegis som låter andra gå i första hand.

Vad är du mest rädd för: Att något ska hända de mina (släkt & vänner).

Vad är du mest stolt över hos dig själv: Mina barn såklart!

Vad är det roligaste jobb du har haft: Mitt jobb som barnskötare.


Har du körkort och egen bil: Ja.

När tog du körkort: 18 mars 2002

När grät du senast: För några dagar sedan då jag & Lars grälade (en av få gånger..).

När skrattade du senast: Idag.


Vem åkte du bil med sist: Lars.

Vem åt du med sist: Familjen.

Vem sov du med sist: Lars.


Vad ville du bli när du var liten: Polis.

Hur ofta har du besökt sjukhus som patient: När jag var 4-5 år och opererade en fistelgång i örat. Samt när jag var iväg och kollade upp en nageltrång (som lyckligtvis hade gått tillbaka!), som jag egentligen skulle operera.

Värsta smärtan du råkat ut för: När jag skar mig på ett konservburkslock. Ja, förutom när grabbarna ville ut.


Något som gjort dig riktigt glad i ditt liv: När min bror berättade att han skulle bli pappa. Samt när han gifte sig.

Något som gjort dig riktigt förbannad och ledsen i ditt liv: Minns inte..


Har du någonsin sportat: Promenerar varje dag och har även gått på afrodans.


Någon du ser upp till: Min mamma!


Har du varit utomlands någon gång: Florida -92, Zakynthos 2001, Kos 2002.

Vilket ställe var vackrast: Florida eller Zakynthos?!

Största stad du varit i: Miami.


Lite mer personliga frågor

Har du någonsin provat eller tagit droger: Nej.

Rökt: Ja.

Snusat: Nej

Har du piercing eller tatuering: Piercing i öronen och tatuering på ryggen.

Hur ska en kille vara för att du ska falla pladaskt: Kärleksfull, ödmjuk och varmhjärtad.

Finaste komplimang du fått: Har jag ens fått någon...?

Har du sårat en kille riktigt illa någon gång: Nej.

Har du blivit riktigt sårad av en killle någon gång: Nej.

Har du fejkat en orgasm: Nej.


Antingen eller frågor

Storstad eller landet: Landet.

Hamburgare eller pizza: Hamburgare.

Hund eller katt: Katt.

Aftonbladet eller Expressen: Aftonbladet.

MacDonalds eller MAX: MAX.


Sverige eller utlandet: Massor av Sverige och lite utlandet.

Sport eller nyheter: Nyheter.

Hockey eller fotboll: Eeh... Inget!?

Ljushåriga eller mörkhåriga killar: Mörkhåriga.

Sommar eller vinter: Svårt.... Sommar.

Höst eller vår: Höst.

Flyg eller tåg: Tåg.

Bil eller buss: Bil.







Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards