Alla inlägg under mars 2013

Av Eva - 30 mars 2013 13:19

 


Igår var vi till svärmor på middag, den "årliga familjemiddagen". Mycket gott och mycket trevligt!

Vi kom hem sent.. Ungarna kom i säng först strax efter kl oo:3o, de borstade bara tänderna och tvättade snabbt av sig, sedan bums i säng.

Elias vaknade runt o7:3o och Rasmus vaknade strax efter o8:oo..

Själv kom jag i säng runt o1:45 och vaknade vid o7:oo   


Nu är det något framförallt övertröttade och sockerstinna barn som precis gett sig ut.


Och idag ska vi till mamma & Arvid på middag! Så skönt att slippa tänka på mat   


Ungarna lär väl somna tidigt ikväll. Får jag hoppas!


I år är första påsken som jag inte köpt godis "bara för att". Det känns så skönt! ..Såhär lite godis till en påsk har jag nog aldrig köpt eller ätit någongång   


Kramisar

Av Eva - 30 mars 2013 09:49

 


Saker som jag tycker är äckligt:


* Mynt


* Kundvagnar/korgar


* Dörrhandtag


* Nycklar (inte mina egna)


* Klockor (inte mina egna)


* Folk som spottar i slasken


* Folk som hostar och nyser i handen, utan att sedan tvätta den


* Folk som inte tvättar händerna efter att ha varit på toaletten


* Snus


* Tv-dosor som inte är avtorkade


* Hår i avloppet/-duschen


* Folk som inte bryr sig om hur de ser ut (skitiga kläder, håret otvättat/ i oreda)


* Folk som petar i näsan



Av Eva - 27 mars 2013 20:56


 

 









  

Av Eva - 27 mars 2013 18:50

    


Jag och Lars var till bolaget en sväng förut.

Samtidigt passade jag på att springa in till en klädbutik bredvid för att kika om jag skulle

hitta något att ha på mig till helgen.

Nope. Icke. Nej.

Det räcker väl om jag drar något gammalt över mig...


På fredag, på självaste långfredagen, drar jag till stan. Så får det bli.



Av Eva - 27 mars 2013 15:31

Häromdagen sa jag:

- Jag är så fet!

- Men mamma, du är inte fet. Det är byxorna som är för trånga, sa Elias med ett leende på läpparna.

Skrotunge   

Av Eva - 27 mars 2013 14:32

  

Jag skulle verkligen, verkligen ha behövt varit till stan! Jag planerade in redan förra veckan att jag skulle fara till stan, denna vecka. Men jag kommer inte att kunna fara dit eftersom att jag jobbar.

Visst, jag är riktigt glad över att jag får jobba! Kom inte och tro något annat   Och sedan passar det inte..


Såhär ser veckan ut för mig:

Måndag: jobb 9 - 16

slalomträning för killarna 18 - 19:15

 

Tisdag: jobb 7:45 - 13:3o

frisören 14:oo -->

 

Onsdag: jobb 9:3o - 12:3o

Rasmus är på onsdagsaktivitet 14:45 - 16:oo

fara och handla

slalomträning för Rasmus 18:oo - 2o:oo

 

Torsdag: jobb 9 - 18:oo


Varför jag prompt måste till stan? Jag är totalt utan kläder   Som nu, jeansen jag har på mig, upptäckte jag att de har gått sönder. Kul.. Då har jag bara 2 par byxor till att ha på mig och jag har nästan inga tröjor.

Hade tänkt att jag måste handla kläder även till Rasmus och Elias.


Såhär dåligt med kläder som jag har nu, det har jag aldrig haft...  Men man får ju rätta sig efter ekonomin.. That´s it. Lite jobb - lite pengar.


Visst, jag kan sticka iväg till stan nästa vecka, då jag kanske är utan jobb och barnen kanske har påsklov!

Men det var nu, innan helgen, jag hade tänkt. På både fredag och lördag är vi bortbjudna på middag och söndag är det (ev.) partaj.


Jag var till den lokala klädbutiken, för någon timme sedan,  och provade olika tunikor och toppar - BAH! Jag såg ut som en stoppad j*vla fläskkorv   


Suck, dubbelsuck...


Av Eva - 25 mars 2013 23:45

 

Jag fullkomligt ÄLSKAR min onepiece - så skön!

Trodde aldrig att den skulle vara såå skön.

Jag känner mig som en jättesmurf i den, det enda som fattas är en vit mössa..    


 



Kram och godnatt!



  

Av Eva - 24 mars 2013 16:18

 



Som jag nämnt tidigare så är jag för snäll.

Om barnen sitter i vardagsrummet och säger "mamma, kan jag få vatten" så hämtar jag det till dem. Om barnen säger att de är sugen på en frukt, så fixar jag.

Om Lars säger te.x "vart är mobilen", och jag vet var den är så hämtar jag den åt honom. Fastän han inte ens frågar mig.

Jag frågar Lars om han behöver hjälp med något, om han gör något specifikt.

Bara för att nämna ett par exempel..


Nä, jag måste börja säga ifrån! Vilket jag faktiskt har börjat med   För vem tackar mig? Vem passar upp på mig? Vem städar upp efter mig? Ingen.


Det känns nästan som att jag är slav i mitt eget hem    Jag bor med tre stycken till som också kan städa efter sig. Det ska inte jag behöva göra åt dem.

Rasmus blir 10, Elias blir 7 och Lars.. ja, Lars är faktiskt vuxen. Och jag? Jag är bara för snäll.. Jag vill alltid vara alla andra till lags.

Men vem tackar mig? När får jag uppskattning för vad jag gör?

 

Jag vill vara den som ständigt ställer upp. Om jag har någon vän som jag ser eller som jag märker mår dåligt så försöker jag att finnas där.

Jag vill vara den som alltid finns där för andra. Även om jag inte alltid gör det, så gör jag verkligen så gott jag bara kan.




Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards