Alla inlägg under februari 2012

Av Eva - 29 februari 2012 11:19

Efter jag lämnat Elias på dagis i morse for jag till mamma för morgontåren hos henne.

Det har liksom blivit obligatoriskt att fara till henne efter lämningen.

Hon är fortfarande sjukskriven sedan knäledsbytet och jag är arbetslös.


Nu är jag väl hemma igen och ska till att äta lunch - Tonfisksallad.

Bara lunchen är äten ska jag ge mig på "operation" städning!

Jag säger som barnen brukar göra - Vill inte, kan inte, orkar inte. Men måste!


Det känns ändå som att jag har mera energi nu när solen gassar på! Bäst att passa på medans lusten faller sig på   


Tänk om man kunde få se detta ett par gånger i veckan, lyckan vore TOTAL! Men önska går ju...


 

Av Eva - 29 februari 2012 08:06

Jag vet ärligt inte riktigt hur jag har gått tillväga, mer än att jag verkligen har tänkt till på vad jag äter!


Vad jag pratar om? Vågen visar ner, ner, ner  


3 kilo på 2 veckor!

Onsdag - onsdag ( 1 vecka)  1,8 kg

Onsdag - fredag ( 2 dagar) 0,8 kg

Fredag - onsdag (5 dagar) 0,4 kg 


Och då har jag ändå inte rört på mig  Eh, jo slalom förstås! Det är väl det som har gjort sitt till! Samt kosten.

Behöver jag nämna att jag är G L A D   


Tjohoo!!

Av Eva - 28 februari 2012 18:55


 


Jepps, det blev nytt glas och nya bågar. Men vilket problem jag hade!

Ojoj... Jag stod först och valde mellan 6 bågar, sedan lyckades jag gå ner till 4, för att slutligen minska ner antalet till 2.

Men 2 skulle ner till en.. Valet stod mellan dem jag hade planerat att ta och ett annat liknande par.

Efter mycket om och men blev det äntligen en båge   Dock inte dem jag hade tänkt mig..


Får väl se om en vecka om jag kanske skulle ha tagit de andra ändå      








D&G

Av Eva - 28 februari 2012 13:05

Har jag varit till Arbetsförmedlingen på informationsträff för och om SJ, contactcenter.

De som ville fick efter informationen bli intervjuad. Dock inte jag..


Men självklart ska jag slänga in en ansökan! När det väl finns lediga jobb att söka ska man givetvis passa på att söka dem.

Jag ska även skicka in en ansökan om tjänsten jag fick hemskickad från Af.

Om man sedan får jobbet eller ej är en annan sak.


Klockan 16:00 idag ska jag iväg och göra en synundersökning. Vissa dagar känns det som att jag ser sämre än andra dagar.

Lika bra att kolla upp det! Om jag behöver byta glasögon ska jag även passa på att byta bågar.

Jag är otroligt less på dem jag har..


I julas var jag in en sväng till optikern och hittade ett par SKITSNYGGA bågar! Jag hoppas de finns kvar..


    

3

Av Eva - 27 februari 2012 23:27

  1. Fyndat på rea.
  2. Köpt fyra nya blommor.
  3. Tillbringat större delen av dagen med mamma. 

Av Eva - 27 februari 2012 19:49

 




Magen har varit bra idag, så den är på god väg att ordna till sig!

Som det känns idag i alla fall...


***************************


Märker ni något?

En liten förändring  


***************************


Barnen sover sedan en stund tillbaka,

så nu blir det soft i soffan vid Sofias änglar som börjar NU!

Sedan är det dags för Det okända.


Skulle aldrig ha nämnt magen Bubbel, bubbel... 

Av Eva - 27 februari 2012 15:50

Jag drömmer mig bort:


* ...nya tapeter till vardagsrummet.

(som jag hatar dessa tapeter där!! Snygga för 12 år sedan...)


* ...Fara på IKEA och shoppa lampor och hylla.


* ...Lite nya och mer kläder till mig.


* ...Vinna pengar.


* ...Boka hotellrum en helg.


Fara på IKEA samt att shoppa kläder är lätt att ordna!

Men resten...

Av Eva - 27 februari 2012 15:45

 

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards