Alla inlägg under september 2012

Av Eva - 29 september 2012 10:46

Sist jag var riktigt betuttad i något "band" var när jag var lyssnade på New Kids On The Block.

Men de åren är passerade för läääängesedan! Det var en kort men dock intensiv period. Fråga mamma. .

Dem var jag och såg två gånger.

 

Sedan var det Metallica som var på tapeten. Jag såg dem 2 gånger, ena gången med min lillebror.


De jag enbart lyssnar på nu är Takida och Stiftelsen. Skivorna snurrar på rätt bra i bilen. Inte bara i bilen.. Även på Spotify.

Och de senaste två kvällarna har jag lyssnat på Stiftelsen när jag ska sova     +   Jag som inte har lyssnat på musik när jag ska sova sedan urminnes tider    


Är jag ensam i bilen så är ljudet högt, högt. Risk för hörselskador, jag vet    Men jag hör ändå dåligt redan nu så vad gör det om 100 år   (Så högt spelar jag inte   )


Men jag har ändå en bred musiksmak - Från Klassiskt till rock.

Vad lyssnar du på?





Av Eva - 26 september 2012 23:54

Jag hade lagt mig och skulle sova. Men började fundera istället...


Tänk om det kunde bli en Ljungarocken igen - Där stora musikbegåvningar såsom Takida, Stiftelsen, Corroded och Kill Kill Pussycat (fyll på om jag glömt någon) uppträder som ett tack till Ånge kommuns invånare som gjort dem till dem är idag!


Ljungarocken 2013 - Rock on  


Nä, upp till sängen igen..

Av Eva - 25 september 2012 21:49

Hej hopp, vad det går fort!

Jag och maken firar "redan" en månad som gifta i dag   


Och det firar vi med en kvällstår kaffe   

Av Eva - 25 september 2012 21:12

Promenad i lördags (3,5 km)

Powerwalk i måndags (5 km).

Powerwalk idag (6 km).

Det tar sig  

Av Eva - 25 september 2012 20:12

I fredags hade jag och mamma mor - dottermyskväll. Vi åt tacos och drack vin, surrade och drack vin omvartannat   Så höll vi på tills timmen var slagen midnatt. Jag tog och sov över, för när gjorde jag det senast   

Dagen efter gick vi en morgonpromenad, skönt som tusan!


Det var tänkt att vi skulle på bio, en film om Ljungaverk skulle visas. Men det blev alldeles för knappt om tid..


Men på bingon hann vi i alla fall   Jag, Lars, mamma och mammas vännina Lena for. Det var säsongsavslutning där det skulle spelas ut det som inte blivit utspelat under sommaren. Men ingen vinst för oss...


Helgen som var hade jag en riktigt bra helg   

Tusen, tusen tack mamma   

Av Eva - 25 september 2012 19:52

 


När jag gick i 4:e klass skulle vi göra ett arbete om djur och jag valde vargen. I alla år sedan dess har vargen känts som speciell för mig, och jag har undrat varför. Men nu vet jag!  


Här är en sida där du kan kolla vilket som är ditt kraftdjur. Mitt är som sagt vargen.

Av Eva - 21 september 2012 08:58

Precis idag, fast år 1916, föddes en varmhjärtad kvinna

vid namn Anna Margareta Elisabeth.

Hon var min mormor, min högt älskade mormor.


Grattis på din dag 

Du är fortfarande saknad,   

trots att det är 14 ½ år sedan du lämnade jordelivet..


 



Av Eva - 20 september 2012 08:52

Åter en morgon då jag känner mig trött..   Låt mig sova! Men icke.. Grabbarna skulle upp och iväg till skolan, så det var bara att masa mig upp.

Enda trösten var väl att de också var trötta..


Och förresten har jag inte tid att vara trött.


För idag ska golven fliss (slangord för torka av?) av här. Blev aldrig av igår.. Och någon tvätt ska väl hängas upp.

Sedan ska jag göra mig iordning för begravning. Jag skrev ett inlägg om det för någon vecka sedan..


Nä, dricka upp kaffet och stöka på lite sedan.


Kramis!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards