Alla inlägg under september 2012

Av Eva - 19 september 2012 20:52

Igårkväll:

* Somnade på soffan med benen på Lars ben.

* Gick och la mig (22:32) och somnade på studs.


Idag:

* Vaknade när klockan ringde (07:15), men hade lätt kunna sovit mer..

* Var till mamma och åt lunch. Tack!

* Har dammtorkat, putstat ett par fönster, strukit gardiner och hängt upp dem.


Ikväll:

* Åt middag hos mamma & Arvid. Tack!

* Var på föräldramöte som för ovanlighetens skull var annorlunda. Men rolig! Hoppas det blir så även nästa gång.
* Nu ---> Kaffe och Dallas.


Kram på er..


Av Eva - 18 september 2012 20:46

Dagen började bra. Eller så inte... Jag hade ställt mobilen på 07:15, men vaknade av att Elias hostade. Då var klockan 07:25   

Ah, inget batteri   Tur att klockan inte var mer!


Ner och stoppa i ungarna frukost Och sedan skjutsa dem till skolan. För bussen hann de inte med då jag försov mig...


Väl hemma igen kom en god vän på kaffebesök. Skönt att få slå ihjäl ett par timmar 


Sedan då? Tja... Bara barnen kommit hem från skolan så rullar resten av dagen på   


Nu sover ena halvan av barnaskaran och den andra är på G att lägga sig.


Nu stundar det obligatoriska kaffet med maken! Maken.. Det känns så... så vuxet att säga make   

Fast å andra sidan är jag väl vuxen..   


Kramisar

Av Eva - 17 september 2012 21:05

Jag känner mig lycklig, jag känner mig glad över att komma från vår lilla... stad. Haha!! Nä, men jag känner mig grymt stolt över att bo och komma från en by som ingen har vetat var den ligger någonstans.. Men nu, nu vet nog hela Sverige var Ljungaverk är   Varför? Lyssna och njut!


Av Eva - 17 september 2012 20:10

Mitt i allt elände..

Tänk vad bra det är med penicillin!

Farmor är bättre, tack vare det   

Av Eva - 17 september 2012 15:01

 


För knappt ett par veckor sedan somnade en gammal klasskamrat in. Endast 35 år gammal..

Sjukdomen hade henne i sitt grepp i allt för många år.


På fredag är det begravning för henne. Men jag avstår, då vi inte hade någon kontakt. Bara lite sådär sporadiskt.


För att visa att hon finns i mina tankar är nu ett bidrag insatt på ett konto.


Ni som känner för att skänka ett bidrag, kontakta Söderbergs Handelsträdgård för mer information.

Av Eva - 16 september 2012 20:43

 

Av Eva - 16 september 2012 10:40


 

Herregud... Jag säger bara en sak - Mitt morgonhumör     

Sur, grining och kort i tornen.


Jag tror jag ska börja dagen med att äta middag

innan jag ens kliver upp ur sängen   


Suck...

Av Eva - 15 september 2012 19:30

Ett par dagar nu har jag varit rejält trött och igår somnade

jag och sov dryga timmen på soffan,

sedan somnade jag även på kvällen där.

Somnade ändå gott när jag väl la mig i sängen..   

Och idag slumrade jag till en stund på soffan...


Även tankspridd har jag varit idag.

Jag som inte brukar vara det.


Nästa helg som kommer var jag helt inställd på att det var sista helgen i september.

Men insåg senare när jag pratade med Lars att det är TVÅ veckor dit!


Sedan var jag så brydd över att diskmaskinen var körd och klar.

Men den startade du förut, sa Lars.

Nä, det gjorde jag inte.. Eller?

Jo, det gjorde du.


Eh, vad händer...   



Hjärnsläpp eller är det bara det att det är mycket nu....   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards