Alla inlägg under september 2012

Av Eva - 15 september 2012 09:36

Jag och maken har planerat in att fara på bio sista helgen den här månaden. Och sista helgen trodde jag är helgen som kommer!


Glad i hågen sa jag till Lars att till helgen är det dags för bio - Jag längtar   

Men så är det alltså inte... Jag måste vänta TVÅ veckor!! Inte en    


Som ett slag i magen, direkt   Suck... Jag som hade längtat   


Vi brukar unna oss att fara på bio en gång om år..

Av Eva - 14 september 2012 14:01

Saker går hand i hand, va...?

Fått besked som inte är det bästa...

Det känns bara så jävla jobbigt nu



Av Eva - 14 september 2012 12:40

Snart kommer grabbarna hem efter att ha tillbringat sin dag på skolan.

Och vad har jag gjort då? Inget, absolut inget.


Jag klev upp i ottan (okej, strax efter kl: 6..) och åt frukost med pappa, innan han begav sig upp till Östersund igen.

Och trött som bara den var jag, då jag även klev upp tidigt igår morse med. En tidig morgon kan gå bra för mig, men två..   


Efter barnen farit på skolan, eller jag skjutsade dem då det regnade när de skulle till bussen, så satte jag mig i soffan.

Nja, eftersom att magen krånglar så var jag på toa först.. Men sedan somnade jag och sov. Jag sov och sov.. Dryga timmen! Jag som på min höjd kan sova max 30 min, på klockslaget!

Om jag lägger mig på dagen vill säga..


Men nu är jag relativt pigg och sitter här och sörplar kaffe   


Bara svammel av mig? Jag vet. Men skönt att skriva av mig igen. Och det som är så roligt, det är att jag fortfarande har så många besökare, inte många så, men jag har besökare varje dag, trots att jag inte har skrivit på evigheter.

Och jag som mest bara svammlar när jag väl skriver nåt   

Tack för att Ni kikar in! Lämna gärna ett avtryck när Ni ändå är här


Kramisar!

Av Eva - 14 september 2012 07:35

Men äntligen... Fredag   

Skönt!


Pappa har sovit över ett par nätter,

eftersom att farmor är inlagd på sjukhuset.

Hon blev inlagd i tisdagskväll..


I morse for pappa återigen till farmor.

Det blir många mil dessa dagar för pappa..

Närmre 100 mil innan han är hemma ikväll igen.

Men att köra så mycket bil på så få dagar,

det är ju bara små petitesser.

 

Krya på dig, farmor.

Min superfarmor   

 

Ärligt, hon är en riktig järnlady!

Det här är första gången i hennes liv som hon är inlagd på sjukhus.

Läkarna kunde inte hitta någon journal på henne   

Och knappt några mediciner har hon heller ätit i sitt liv.

De ni   

 

Jag menar, hur många är det som är

(snart) 85 år och har den turen?!

 

Min farmor..   

 

     

 

 

Av Eva - 13 september 2012 09:13

 


..Men från och med nu, idag, ska jag hålla mig så långt ifrån allt vad smörgåsar heter och är! Punkt.

Då jag har uteslutit pasta (vetemjöl) så har det istället slunkit ner någon smörgås då och då. Fel, fel, fel.. Jag vet!


Jag vet att "fel" kost inte är bra för min mage, men ändå har jag fuskat


Nu har jag inte ätit något som innehåller vetemjöl på några dagar, men så i morse åt jag en äggsmörgås. Gott! Men dumt av mig. Mycket..

Det gick bara ett par timmar så blev det först bubbel i magen och toabesök.


Jag märkte en kväll då jag hade ätit paj, efter ett par timmar fick jag även då besöka toan. Först bubbel och så toabesök..

Men nu är det nog   


Det jag hållit och håller mig ifrån är ris, pasta, potatis, smörgåsar, flingor, bullar, kakor, dricka etc. etc. Kort och gott - Allt som innehåller socker!

Då mår min mage och jag som allra bäst.


Jag kan synda emellanåt , ex. lördagar. Men bara när magen är helt okej!


Fasiken, jag blir helt färdig efteråt    

Av Eva - 12 september 2012 20:47

Ni som själva har barn, behöver jag egentligen säga något mer  

Gaah..  

Men de är ju i alla fall söta och snälla då de sover   

Av Eva - 12 september 2012 13:25

Nu sitter jag och väntar in Elias som kommer med taxi. Gullunge   Men idag är det inget tungt besked jag måste ge i alla fall..

Förra onsdagen var första gången han åkte taxi hem, och glad i hågen var han när han kom hem.
Han berättade så stort och glatt när han kom hem vad roligt det var! Men tyvärr var jag tvungen att ge honom det tunga beskedet om Busen..


Och förra onsdagen var första gången som Rasmus spelade bas och även han var så glad och berättade, samt att han även hade med sig en vän hem.

Och som ett dråpslag var jag tvungen att berätta även för honom om Busen..


Det känns i maggropen på mig idag, det var så tungt och jobbigt att lämna det tunga beskedet till dem Två gånger om för mig.


Barnen har tagit det som hänt väldigt bra! Men barn har lättare att acceptera än vad vi vuxna gör.


Kramisar!

Av Eva - 12 september 2012 10:23

Trött, trött, trött.. Men om man inte mår bra är man mycket trött. Eller?

Vilket som så har jag varit galet trött några dagar.

Trött och seg på mornarna och har defintivt inte velat stiga upp.

Men tvingat mig själv..


Igår på hela dagen fick jag inget gjort. Inget..

Men idag känner jag mig lite piggare, lite mer energisk.

Idag känner jag för att ta itu med saker.


Nu har jag "listat upp" några saker som ska avverkas

innan barnen kommer hem från skolan 


Kramisar!

 

By the way har jag gjort ett fynd! Eller ska göra..

En tjej på en annonssida på Facebook ska sälja en ljuslykta för en spottstyver

som annars kostar det dubbla. Undrar om hon visste det?

Klart jag slog till   





Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards