Alla inlägg under juli 2011

Av Eva - 31 juli 2011 22:29

Idag kom vi på tanken att Rasmus och Elias ska få testa på att dela rum.


Tanken har funnits där tidigare, men jag har slagit bort den lika fort som den dykt upp. Klart barnen ska ha egna rum!


Men efter ett besök hos ett par vänner igår och de nämnde att deras två killar delar rum (där ena utav dem är lite "räddare" än sin storebror och det funkar bra att de delar rum), så slog det oss att: Varför inte?!


Vi nämnde för barnen idag att kanske de skulle få testa att dela rum. De blev eld och lågor!


Eftersom att Elias inte vill vara sjäv.. tycker det är läskigt.. vill sova i vår säng (och gör det).. etc.. Så tycker vi att det är värt att testa! Trots att de bråkar och slåss....


Eventuellt i morgon ska Rasmus rum städas och rensas ur för att bli sovrum och att Elias rum ska bli lekrum.


Såklart får vi räkna med att det inte kommer att gå på en fisblink att de fixar att dela rum! Vi får räkna på några dagar.


Men klart värt ett försök!


Och går det inte, ja då får de tillbaka sina rum. 


Hoppas Ni haft en bra dag! Kram på Er!






Av Eva - 31 juli 2011 12:37


Denna låt berör mig. Mycket!

Är inte det kärlek, så vet inte jag...


Ni som inte vet bakgrunden till varför denna låt berör så mycket, se här varför:






Av Eva - 31 juli 2011 09:41

En dag i taget det räcker

vänd dig inte om och sörj det förflutna

bekymra dig inte för framtiden

för den har ännu inte kommit

lev i nuet och gör det så underbart

att det bli värt att minnas


Så sant! Lev här och nu.

Av Eva - 30 juli 2011 10:39

I onsdags, 27/7, släppte Takida sin senaste platta, The Burning heart.


Eftersom att vi var på semester kunde jag inte köpa den.. Men väl hemma igen fick jag veta att på Shell i Fränsta kan man köpa den.

Mitt-måste-ha begär var tvunget att stillas. Och det fort!


Så fort in i bilen och glad i hågen for jag på Shell, men där var det tvärnit  

Nope, sorry ingen Burning the heart där inte. What   


Det hade blivit något fel så leveransen hade skickats någon annanstans, jag kunde testa att komma in igen på måndag. Måndag?? Jag ska ha skivan idag Inte på måndag..

Vad göra nu då..!?

Såklart, Shell i Ånge säljer också den! Det var bara till att styra kosan västerut mot Ånge och Shell.

Och nu, nu har jag den i min ägo   

Den är så bra!!!


Jag har nu tre av deras skivor, den första har jag inte... Måste försöka få tag på den också.


Vad göra idag då  Åka bil måste jag så jag kan lyssna på Takida   

Visst, lyssna kan jag göra inne också, men det blir desto bättre i bilen!


Ha en bra dag alla!

Av Eva - 29 juli 2011 23:00

Jag gjorde en liten ändring i bloggen. Om det blev till det bättre eller sämre det vet jag väl inte.. Men jag lär säkert göra om det igen någon dag framöver.


Idag har det känts sådär bra mellan mig och Lars. Bra känns det alltid, men idag har det känts till det bättre. Liksom en toning utav att vara nykär   


De få dagar vi var borta gjorde verkligen susen för oss!

Vi hade lätt kunnat stanna borta några dagar till. Skönt att få den där egna tiden för oss själva.



 


Puss på´re gubben min   

.

Av Eva - 28 juli 2011 21:03

Nu är vi hemma igen! Och det är här är det allra bästa jag någonsin gjort.

Det har verkligen gjort gott i kropp och själ att få ladda upp igen!


Nog pratat, här kommer bilder från Mellanfjärden:


   

Mellanfjärdscamping!


     

Lars och jag innan vi gick en liten promenad.


   

Så vackert och fint det var!


     

Ja, men skål då! Fniss..


   


   

Andra dagen åkte vi längs Kustvägen och första stoppet var

vid Norrlands största klapperstensfält.

Området har även gravrösen från bronsåldern och yngre järnåldern, men dit gick vi inte.


         

Nästa stopp var i Galtströms bruk.

Det som en gång i tiden var Medelpads första, största och sista järnbruk.


     

Sedan fortsatte vi mot Lörudden.


 

På väg tillbaka stannade vi i Skatan och köpte oss varsinna (?) räkmackor.

Muums, så goda de var!


             

Väl hemma igen tog vi oss ett (ehrm) glas!


   

Men vad fasiken är detta!??

Hahaha!!!! Jag skrattade riktigt gott kan jag säga!!


 

Och denna då, som hade packat bilen knökfull!!


   

Vackert så det förslår..!


   

      Sista kvällen gick vi till restuarangen och unnade oss.

Det var den godaste sallad jag ätit! Och Lars var mätt i timmar efter sin middag!


 

Vi har haft det toppenhärligt!!


Tack mamma och Arvid att ni ställde upp med barnpassning och höns och kattvakt!



Kramar!!

Av Eva - 25 juli 2011 18:52

I morgon far jag och Lars iväg på vår minisemester! Vi packar husvagnen med nödvändigheter och gotta och drar iväg ett par dar.


Vi ska bara få rå om varann, mysa och må gott

Love is in the air... 


Och nej Annelita, det blir ingen lillasyster till grabbarna  



Åh, vad jag längtar nu!!




Av Eva - 24 juli 2011 21:08

I måndags fyllde Villner 1 år    Och idag grattade vi honom!

     


  

   

Daisy och Villner

  Fasters älskade ungar  



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards