Alla inlägg under februari 2012

Av Eva - 17 februari 2012 20:57

 


Dricker för ovanlighetens skull vin ikväll. Många veckor sedan sist.. Men inget jag har saknat. Jag som druckit en gång per helg förut..

Idag tog efter sittningen for jag in på bolaget och köpte mig ett vin. Ett vin som var otroligt längesedan jag köpte. 

Gott är det!


Längesedan jag köpte på flaska, annars blir det alltid bib.


Skål på Er alla   


Av Eva - 17 februari 2012 20:04

Sittningen i korta drag:

Mycket prat om hur jag är som person.


* Jag ska gå efter min magkänsla efter vad jag vill göra. Jag ska inte skynda på bara för att huvudet kanske vill en annan sak.


Det får ta den tid det tar tills jag tagit mitt beslut över vad jag vill göra.

(jag vet ju fortfarande inte vad jag vill göra trots min arbetslöshet..)


* Troligen har jag min extrapappas pappa som står bakom mig och hjälper mig att leda mig dit jag känner att det känns rätt.

(många saker stämde in på att det var just han, men det kan ju även vara någon annan.)


* Jag har massor utav energi, så pass att nackhåren reste sig på Marie!

Mycket energi så därför att katten (Skorpan) vill ligga i mitt knä för att sova, få värme och kärlek. Men jag har så mycket energi att hon även tvärt hoppar från mig.

(det stämmer!  Jag tycker när hon tvärt hoppar ner - "knäppkatt")


* Hon nämnde även Lars om hur han är som person och även hur vi har det.

(hon beskrev han med 99% säkerhet och vi har ett tryggt och stabilt förhållande  


* Jag ska hålla på med healing.

(har haft funderingar på det.)


Allt som blev sagt stämmer till stor, stor del! Det var väldigt givande för mig.

Det var inte sista gången jag var på en sittning    

Av Eva - 17 februari 2012 11:16

 



Minns Ni känslan som var innan självaste julafton, när man var liten. Så känner jag mig nu!


Idag ska jag på sittning hos Marie Johansson. Klockan 14:15 intar jag min plats.


Jag har ingen som helst förväntning över vad som ska hända. Jo, det är klart att jag förväntar mig att någon kommer fram och säger "hej".


Men jag färväntar mig inte att just "den" personen ska komma. Jag känner nästan snarare just nu att är det ens någon som kommer till mig? Tänk om det inte är någon som kommer!?


Men jodå, det är det nog   Men frågan är bara vem?

Kan det vara min morfar som gick bort ett par år innan jag föddes, eller är det min farfar som gick bort när jag var ett par år gammal, eller är det min mormor som jag stått så nära (hon gick bort för 14 år sedan).

Eller är det...? Ja, vem? Eller vilka!?


Spännande ska det i alla fall bli!


Hörs senare då jag ska försöka återge vad som blev sagt.


Kram!!

Av Eva - 16 februari 2012 21:57

Jag och en vän pratade redan förra året om att vi skulle ha en träff, en tjejkväll. Men inte förrän idag blev det av att vi skulle prata ihop oss om den!

Jojo, prata och prata blev det allt.. Om allt annat men inte om det vi skulle   Men skönt var det att få surra och skratta av sig!

Vi får se det som så att vi får träffas igen och prata om det   


Ikväll har jag lyckats överträffa mig själv. Jag har åkt i stora liften och åkt i stora backen   Tänk, det trodde jag aldrig att jag skulle göra!


Först var det att jag "över min döda kropp att jag kommer att åka slalom på Getberget". Men se, vad var det jag gjorde förra året   


Och nu var det "jag kommer aldrig att åka i stora liften, det är några stycken som har ramlat där".

Men vad var det jag gjorde just ikväll   


Stolt är bara förnamnet 


Nä, nu ska jag softa ner mig i soffan ett slag med popcornskålen i knät och ladda inför sittningen i morgon!


Kram!


3

Av Eva - 16 februari 2012 21:33

  1. Jag har varit till ett par vänner på kaffe.
  2. Jag har åkt slalom ett par timmar ikväll.
  3. Jag har åkt i stora liften och stora backen på berget.

Av Eva - 15 februari 2012 21:24

Det är bättre att ha fel om något och vara ödmjuk,

än att ha rätt och vara arrogant.

Av Eva - 15 februari 2012 16:15

 


Det var längesedan jag & Lars gjorde något skoj nu. Alltför längesedan.. Som det känns nu så har jag kommit tilll något stadie där jag bara känner mig alltför likgiltig för att vilja göra något.

Ungefär som: Jaha, och?    


Jag känner mig så urtråkad....


Varje dag ser likadan ut. Så tråkigt!! Tråkigt liv, ja.. Urtråkad, ja..


Något som är kul att ikväll ska grabbarna tävla på berget. Och på fredag ska jag på sittning. Ialla fall två saker som är kul.


Nä, bäst att värma på lite soppa innan vi ska bege oss iväg på Getberget!


Kram på er

<3

Av Eva - 14 februari 2012 08:39

 


Alla hjärtans dag är en dag i kärlekens tecken   


Eller är det köpmännens?

Men det skiter jag fullkomligt i!


Jag älskar denna dag ändå


Kram på Er!!


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9 10 11
12
13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards