Alla inlägg under mars 2013

Av Eva - 23 mars 2013 08:49

 

Igår skulle jag se på Gladiatorerna, men somnade och sov... TVÅ timmar. Gick och la mig i sängen och sov 8 timmar till. Välbehövligt!


Så idag känner jag mig riktigt utvilad  

Efter att ha jobbat 4 dagar och varav igår natt med endast 5  1/2

sömn så var det inte så konstigt att jag var så galet trött..


Bara jag har flitt ihop lite här hemma och lunchen är äten så ska jag och Elias fara på Getberget. Måste ju passa på medan säsongen ännu inte är slut och solen gassar på!

Mannen i hushållet ska strax fara iväg och hugga ved och Rasmus har sovit borta.

 

Kram på er och hoppas ni får en bra dag!   

Av Eva - 19 mars 2013 22:06

       



När jag la mig igår hade jag planerat in massor av saker som jag skulle göra idag.

Vaknade i morse klockan 07:00 och klev upp i godan ro och väckte sedan barnen lite försiktigt.

Trodde i mitt stilla sinne att jag inte skulle få jobba, då det är tredje veckan utan jobb igen...

Klockan 07:17 ringde bemanningen och ville ha ut mig på jobb. Jaha, där rök mina planer   

Sur som en ättika blev jag över att jag skulle få jobba. Varför? Jag brukar inte alls bli sur utan snarare glad över att de ringer! Men inte denna morgon..

 

Klockan 08:00 ville de att jag skulle börja.. Tyvärr, till åtta hinner jag inte!

Jag fick en kvart till på mig.. En kvart!? Inte ens en timme har jag på mig?!


På den tiden skulle jag hinna tjata på barnen om kläder och tand -och hårborstning, tvätta håret, blåsa håret, sminka mig, äta frukost, rafsa ihop kläder till barnen, rafsa ihop kläder som jag ska ha på "jobbet", skjutsa barnen på fritids och ta mig till "jobbet".

Jodå, när klockan var 08:15 var jag på "jobbet"!

Men all sådan stress är allt annat än bra för min mage, under längre tid.


Nu blir det jobb i morgon och på torsdag!   Kortpass (4 timmar) i morgon och låååångpass (10, 15 timmar) på torsdag.. Känns nice!!


Nu blir det hänga en tvätt, en dusch och sedan sova   Sov gott!

Av Eva - 17 mars 2013 16:27

 


Barnen är hämtade och nu är mitt hjärta komplett igen   


Eller hämtade och hämtade..

Rasmus for iväg på badkalas, men han ska snart hämtas hem han med   


Älskade ungar!

 

Av Eva - 16 mars 2013 18:58

Om 1 ½ vecka har jag tid hos frisören för både färg och klippning. Då är det 17 veckor sedan jag satte en sax i håret   17 VECKOR!! Jag som låtit det gå max 12 veckor.. Gissa om jag längtar nu!!



Och som vanligt strax innan det är dags får jag lite halvt om halvt beslutsångest..


Har nu iaf kollat på frisyrer:

Så snygg!!


..  


Riktigt snyggt!!

   


Jag vill ju ha en frisyr som passar just mitt hår, så.. Snygg!

 




Nyklippt 22:a augusti:

     


Jag i oktober:


Nyklippt 27:e oktober:

   


Jag idag:

 


Jag om 1 ½ vecka:

 



 








  

Av Eva - 16 mars 2013 15:17

Klockan är 15:24 och jag har idag hunnit med.... INGET! What!?

Haha!! Jaa, men det var skönt det med   


Nä, faktum är att jag har hunnit med att softa i den sköna soffan, gjort lunch, sovit, slängt in en tvätt, dammsugit, diskat, startat diskmaskinen, druckit tre muggar kaffe, duschat och fikat samt plockat ur diskmaskinen!


Och nu då?  Tja, vi får väl se vad som blir av..


Kramisar!

Av Eva - 16 mars 2013 08:09


 


Barnen har sovit hos min älskade mamma och Arvid i natt. Natten som kommer ska de sova hos kära svärmor.

Två nätter tänker ni. Ja, jag behöver det verkligen.


Den här helgen var egentligen inbokad sedan länge, vi skulle ha farit till fjälls med några goda vänner. Men ett hinder kom i vägen så det blev inte av.

Helgen skulle bli en helg utan barn, krav och måsten. Vi vuxna skulle bara få vara just vuxna.

Men det går fler tåg!

 

Jag sa till Lars att jag behöver den här helgen. Jag behöver ett par nätter och dagar där jag kan slappna av. En tid där jag bara får vara Eva. Jag behöver bara få vara, utan barn. 
Egoistisk kanske en del tycker. Ja, jag är kanske det!? Fast å andra sidan - hur ofta är jag egoistisk?


Barnen bråkar inte mer än vad andra barn egentligen gör, men jag känner mig på ständigt dåligt humör trots att jag inte alltid behöver vara det.

Det gör ont i mig.. Barnen som är mina allra käraste jag har, de skäller jag på?!



Men det är sådana stunder (under en längre tid), som det tjafsas mycket här hemma (från både mig och barnen) som får mig att känna att jag vill ha egentid.

När de sedan är sådär snälla och rara som de egentligen är, då kommer mitt dåliga samvete över tanken att jag vill ha egentid.
Men jag behöver den tiden. Jag behöver den tiden för att orka vara en bra mamma.


Somliga tänker säkert att barnen sover ju borta någon natt då och då, räcker inte det? Jo, men en natt gör ingen skillnad.

En - två helger om år är vi helt barnfria.


Nu ska jag fortsätta koppla av   Jag börjar väl med morgonens andra mugg kaffe!

Nu?

Av Eva - 15 mars 2013 06:32


 


Jag vaknade strax före klockan 6, och trodde såklart att klockan var runt 7 tiden, då jag egentligen skulle kliva upp.. Men icke. Jag var klarvaken en timme före än annars. Varför? Troligen för att mornarna blir ljusare och ljusare. Och jag vill ha det riktigt mörkt när jag ska sova.

Till och med Elias är vaken nu.


Istället för att ligga och vänta på att få somna till, till strax innan klockan ringer, så klev jag upp. Termomtern visar i skrivandets stund -21*.

Kaffet har precis kokat upp så nu blir det en mugg härligt morgonkaffe!


Nu kommer tröttheten smygandes   Jag förstod det!


Go´morgon på Er!


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2013 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards