Alla inlägg under januari 2012

Av Eva - 15 januari 2012 13:10

Det blev en sparktur idag med!

En liten nätt tur på ca 13.47 km är avklarad   


Av Eva - 15 januari 2012 09:17

   Hoppsan, det tog visst på mina krafter att både gå rundan (6km)

och åka spark (6 km) samma dag  


Efter jag hade badat en timme och kopplat av med ett par glas vin

och tända ljus så blev jag otroligt trött att jag gick och la mig 23:00.

Och jag sov till 09:00 i morse!!


Ja, idag kan jag inte komma och påstå att jag är trött i alla fall   


Nu har kaffet kokat så nu är det dags att äta frukost.


Kram!


Av Eva - 14 januari 2012 13:36

En musikkanal som jag lyssnar på finns på webben Min Radio.

Där finns massor utav kanaler att välja på!

Och det bästa - Ingen reklam! Inte som jag har märkt av i alla fall    

Av Eva - 14 januari 2012 13:21

  1. Ett kilo ner sedan i måndags.
  2. Rundan avklarad.
  3. Solens strålar killar gott på näsan.

Av Eva - 13 januari 2012 21:13

 


Jag känner mig trött, less och likgiltigt inställd. Och inte sådär glad som jag brukar vara..

Så har jag känt det en tid.


Det känns knappast som att "down perioden" skulle vara tillbaka, då blir jag otroligt trött tiden innan. Vilket jag inte är nu.


Utan jag bara känner mig rent allmänt less.

Dels beror det på att det är jag som har huvudansvaret över barnen till ca. 90%. Och dels är det för att det alltid är JAG som ska tänka på allt och göra allt.


Självklart blir det så då det är Lars som har huvudansvaret över att få in kosing till hushållet! ... Och jag är arbetslös.. Som arbetslös förväntas det väl mycket utav en   


Egentligen ska jag kanske inte gnälla.. Men jag känner för att gnälla och då gör jag det.


Som jag skrivit i presentationen är det skönt att få ur mig det jag har inom mig (och naturligtvis säger jag inte allt här).


Jag skulle behöva vara barnfri ett par dagar, bara få vara "Eva". Få koppla av och göra absolut bara det jag känner för att göra! Inga måsten - inga krav.


Kom inte och säg att jag "brukar få vara barnfri ibland"! Jo visst, jag får barnfri tid på kvällarna när jag går rundan (som tar 60 minuter att gå)! Och någon natt någon gång i bland.


Det skulle bara underlätta otroligt mycket för mig om jag slapp göra allt hemma! Vilken känsla det skulle vara!!

En stort berg skulle falla från mina axlar..



Av Eva - 13 januari 2012 19:29

Av Eva - 13 januari 2012 19:07

Idag har Elias testat "sina" slalompjäxor och skidor.

Jag tänkte testa honom, så jag sa till honom att sätta sig på hallgolvet med pjäxorna och sedan prova att resa sig upp   Tre gånger. Pöh, det klarade han ju galant killen! Tji, fick jag   


Sedan fick han även testa på att ha slalomskidorna, samt även testa att "ramla" med dem på och sedan försöka ta sig upp. Men det var svårare..


Sedan skottade jag snö och Elias lekte med både lastbil och sin snöslunga (ett styre från en 3-hjuling). Så nu har jag ont i armen, lyckat...



Nu myser barnen och har sitt fredagsmys (jag somnar på studs om jag sätter mig i soffan ) Före det duschade jag dem.

Nu ska jag bädda deras sängar plus våran.. Trevligt fredagsgöra   


Jaa, jag vet! Jag hade faktiskt kunnat haft det avklarat om jag hade gjort det tidigare idag. Men nu var inte fallet så.


Nä, trevlig fredagkväll på ER!


Av Eva - 13 januari 2012 18:57

Dessa odörer går bort för mig!

  • Svettlukt.
  • Farbrorlukt.
  • Människor som stinker rök.

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards