Alla inlägg under maj 2012

Av Eva - 6 maj 2012 20:40

Till middag idag gjorde jag:


* Ugnstekt falukorv i skivor, lagda omlott i ugnsform


* Ca 2 - 2½ dl Creme fraiché blandad med curry, salt och svartpeppar


* 1,5 dl riven ost nerblandas i creme fraichén


* Blandningen breds över korvskivorna


Skjuts in i ugnen. Till det åt jag och Lars riven stekt vitkål och barnen åt pot.mos



Efter maten var uppäten blev det dusch och läggdags för killarna. Upp i ottan i morgon... Men de somnade bara för drygt en halvtimme sedan   Jag törs inte tänka på väckningen i morgonbitti! Sedan drog jag över golven med skurmoppen och Lars gjorde ren spishällen - Teamwork.

Skönt att kommma hem i morgon när det är städat här!!


Ja, det känns l i t e bättre nu. Efter att hela dagen har gått...   


Bara kaffet är drucket ska jag packa "jobbväskan". Vet inte riktigt vad jag ska packa i den   Jag lär ju knappast behöva ytterkläder och inneskor  

Lunchlåda och frukt (och en liten termos med kaffe?) måste jag såklart ha!


Nä, kaffe och Big Brother nu.

Av Eva - 6 maj 2012 16:31

Man ska aldrig planera. Det blir ändå aldrig som man tänkt sig.. Jag har lagt planerna på hyllan för ett slag nu.

Återstår att se om jag tar itu med dem senare. Det är inga märkvärdiga planer! Men för mig betyder det ganska mycket..

Inget att fundera på. Det blir som det blir...


Idag känner jag mig så fruktansvärt less, så jag kan inte minnas när jag kände såhär sist  

Det enda positiva med dagen var när vi var och grattade brorsan (en dag i förväg, men ändå)!

Och troligen när jag får gå och lägga mig..


I morgon ska jag väcka barnen tidigt, tidigt. Och det tar mig emot! För det första är jag själv så sjukt seg på morgonen (vid tidigt uppvaknande), jag kan kliva upp i god tid för att egentligen hinna det jag ska. Men eftersom att jag är så trött och seg går jag bara omkring och segar och får inget gjort, så jag kommer nästan försent i alla fall.


Och är Elias trött tar han på sig ungefär 30 minuter innan han ens orkar kliva upp! Likt sin far, måntro?!


Nä, tidig kväll blir det för grabbarna och mig ikväll, då klockan ställs på ca. 5:30 i morgonbitti   

Men det blir nog bra, hur som haver..


Bäst att ta itu med middagen och sedan fli av golven och plocka ihop här. Lång dag i morgon och lite plockat och städat vill jag nog allt ha när jag kommer hem!


Hoppas NI haft en bättre dag än mig...



 

Av Eva - 6 maj 2012 12:36

Igår, idag och alla de andra övriga dagarna (då jag var sjuk) har jag varit så jäkla trött! Gäsp  


Idag känner jag mig inte på något vidare humör.. Jag har bara lust att gå och lägga mig och dra täcket över huvudet så långt det bara går.

Men bara om en liten stund ska vi fara och gratta lillebror som egentligen fyller år i morgon     


 


Men eftersom att jag jobbar i morgon (7-16:30), tisdag (7-16:30) och på onsdag (12-20:30 (21:30) så kommer det inte att hinnas med och dessutom har Elias Mulle på måndag. Fulltecknad dag med andra ord!



Lars är piggare idag så då tog han och drog iväg till skogen för att hämta igen motorsågen. Medan jag fick bära ut saker till grovsopshämtningen i morgon. Rättvist?


Gården ser ut som ett jäkla slagfält, och inne ska vi inte ens nämna. Jag har ingen ork.. Vet inte vad som är fel.. Blir jag inget piggare om några dagar/vecka så måste jag ta och kolla upp det.


Men sedan skulle det underlätta betydligt om jag fick hjälp av sambon!


Nog klagat.. En liten tillpiffning nu.



Av Eva - 6 maj 2012 00:05

Fyller år idag! Tyvärr bor vi för långt ifrån varann för att kunna gratulera varandra när vi fyller år... Tur att det finns telefoner    


Grattis till dig min älskade pappa på din dag   Nu är det bara 2 år kvar   


 


Av Eva - 5 maj 2012 10:55

Idag ska jag och killarna fara på Vårmässa. Sambon är ju sjuk nu så han ska inte med. Trist.. Jag vill ju ha med honom!

Om han inte ångrar sitt beslut och följer med ändå   Nä, det är inget givande att vara sjuk och sedan gå omkring i timmar på en mässa


Bara det blivit varmvatten ska jag ta en dusch och sedan mejka mig och göra mig klar.


För husfridens skull i bilen på väg ner ska jag nog köpa en karrapåse till killarna, så håller de nog sams ett par minuter i alla fall!


Hörrni, ha en bra dag! För det tänker jag   

Vi kanske syns?!

Av Eva - 4 maj 2012 13:47

..kvar till jag ska:

 * klippa och färga håret

 * iväg på Vårruset.

 * iväg till Östersund på minisemestertrippen.


Om jag längtar? JAA!!

Av Eva - 4 maj 2012 08:55

Vad har hänt senaste veckan då jag inte har bloggat?

För det första har jag inte haft någon lust att skriva, har inte vetat vad jag skulle ha skrivit om..

Sedan blev Elias sjuk och sedan jag.


Så sjuk som jag varit nu har jag aldrig varit. Inte så långt jag kan minnas..

Feber i dagarna 5. Men nu är jag frisk! Nu är det bara orken som ska byggas upp igen. Och det är inte så bara..


På måndag ska jag börja att inskolas i hemvården    Jag fick mina tider igår, mån-ons ska jag få lära mig hur allt går till. Spännande? Ja!!


P&K

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards