Direktlänk till inlägg 29 januari 2013

Skyll dig själv

Av Eva - 29 januari 2013 22:33

...För ikväll orkar jag inte tjata mer. 


Vareviga kväll är det samma tjat, kväll efter kväll. Morgon efter morgon. Dag ut och dag in.

Bråk, tjafs, gnäll, skrik och hysteriska utbrott.
Är det inte den ena som det ska tjatas på så är det den andren eller så är det båda..  


Rasmus ska ligga till sängs kl. 21. Men ikväll blev klockan betydligt mycket senare! Närmare bestämt 22:30   På en vardag?! Han som to.m ligger till sängs tidigt på helgen..
Nu blev det sent för honom tack vare att ikväll är jag trött och slut, dels efter att ha jobbat, jo, visst 2 dagar har jag fått jobba   Och dels har jag sovit lite under ett par nätter.. Vilket som så kände jag att nä, nu skiter jag fullkomligt i att tjata på honom. Han får lära sig att kommer han inte i säng då han bör, så blir han trött på morgonen!
Skyll dig själv helt enkelt   


Nä, nu ska trötta mamman ta en dusch och sedan sova.
Go´natt!



 
 
Hanna i Karlskrona

Hanna i Karlskrona

29 januari 2013 23:01

Hejsan!
Jag bara kom hit för att kika in lite och gillade din blogg. Nu har jag ju förstås inte hunnit läsa så värst mycket, men kommer lägga den bland favoriter...så den är lättillgänglig i alla fall.
VÄLKOMMEN att kika in på min blogg vettja!

/Kram Hanna

http://www.hannaboman.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

veronica

30 januari 2013 00:49

Ja, här är det ligga klar 22.00 som gäller. Skulle jag börja tjata tidigare så skulle jag få hjärnblödning. Ibland somnar hon tidigare, men hennes kropp verka vara inställd på 9-10 timmars sömn.
Prioritera grälen. Det har jag fått lära mig. Annars skulle jag vara "utbränd" till Wildas 18-års dag...

Eva

30 januari 2013 11:43

Jodå, nog får jag prioritera bråken. Fördelen för dig är att du har ett barn ;) Här har vi 2 som slåss och retas, konstant!

Rasmus har alltid behövt sova sina timmar, likaså Elias. Annars orkar de inte med sig själv..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards