Alla inlägg den 23 oktober 2011

Av Eva - 23 oktober 2011 20:39

Tro`t eller ej, men en andra runda blev avklarad idag!  6 km x 2


Första rundan gjorde jag i morse och allt medan timmarna gick och graderna steg, till 13*, så var jag bara tvungen att gå en runda till.


Jag gick iväg vid 15.30 - tiden och när jag hade gått en bit kom jag på att jag skulle ha tagit på mig reflexvästen   Men det var lika bra att fortsätta gå..


Träffade på en bekant så vi blev ståendes en stund och samspråkade.

När jag nästan var hemma tyckte jag att det hade mörknat på rätt bra på den stunden jag var borta (ca 60 min.)


Efter middagen var avklarad och uppäten var jag tvungen att fara till Fränsta en sväng. Och då var det rejält mörkt ute! Vid 17.40 tiden..

Döm om min förvåning när jag får se två mörka gestalter längs vägen, en lång och en kort, det var en mamma som var på promenad med sin lilla dotter UTAN REFLEX!!


Hallå, har jag missat nåt  

Har man inte på reflex för att synas och för att minimera risken att bli påkörd!??


Fast i och för sig så kom jag bakifrån och de kanske hade en liten sån där gammal hederlig reflex hängandes fram på jackan som jag inte såg   Vad vet jag..


Men det är alldeles för många som vistas ute på vägarna utan någon tillstymmelse till att ens försöka synas  


När Rasmus går till bussen, kl. 8.00, får han ta på sig sin reflexväst. Han har sett och tycker själv att när man har reflexväst så syns man bra!


Okej, har man ingen väst hemma så använd en gammal hederlig liten reflex åtminstone! Men å andra sidan kostar inte en väst många kronor   

Av Eva - 23 oktober 2011 10:18

Igår la jag mig vid 23.30 och vaknade utvilad strax efter sju, i morse.

Grabbarna var vakna och de satt och byggde med lego.


Igår tog jag och bar in ett bord, ett s.k legobord, som de kan ha när de ska bygga med lego.

Efter vi kom hem från utflykten igår har de suttit som små tända ljus i lekrummet och byggt med lego.

Visst, de har ju byggt tidigare också, men det blev liksom ännu roligare nu med bordet!


Medan de satt och byggde och Lars låg och snarkade (nä, han snarkar faktiskt inte  ) så snörade jag på mig promenadskorna och gick rundan, 6 km.


Skönt att kunna gå innan frukost, om man nu har den möjligheten vill säga!


Väl hemma var jag ûberhungrig (eller.. superhungrig) så jag tog några matskedar med turkisk yoghurt, solroskärnor (eller heter det solrosfrön?, men det står solroskärnor på förpackningen!) och en satsumas (förr sa man antingen clementin eller mandarin, vad är skillnaden egentligen!?) och rörde ihop.

Och såklart drack jag en mugg kaffe till    Mätt och belåten blev jag, i vanlig ordning!


Nu ringde en kompis till Rasmus och ville att han skulle komma så jag ska ta och skjutsa bort honom.


Bäst att göra det, nu!

Kramis!



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards