Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Eva - 1 oktober 2011 13:24

Jag vill, jag skulle, jag borde.. ha beställt kläder till grabbarna. Men denna månad tillåter inte det minsta lilla uns utav shopping..


Denna månad får vi vara glada om vi ens har mat på bordet.. Nä, så illa är det inte

När det är billiga matvaror på affären är det bäst att passa att handla och stoppa in i frysen.


Kläder ja.. Elias behöver overoll, mössa, vinterkängor. Samt övriga kläder

Rasmus behöver nya vinterkängor. Samt övriga kläder.


Men det får bli nästa månad. Då får jag en bra lön då jag har jobbat hyfsat bra denna månad  

Hoppas bara att inte snön hinner hit innan dess bara

 


Tänk om man hade turen att få skrapa fram fem miljoner i tv....

Av Eva - 1 oktober 2011 12:14

Den "dagliga promenaden" är avklarad, och dessutom blev det en liten sväng extra, 7 km avklarad   

Jag hoppas att jag kommer gå en sväng längre för var gång jag går!


När jag kom hem tog jag en skön och välbehövlig dusch. Sedan stekte/-wookade jag på wookgrönsaker och två korvar och åt en klick creme fraicé till.


Sambon har fixat kaffe som vi dricker nu  


Senast jag vägde mig hade jag gått ned ca. 2 kg! Och dessutom tycker åtminstone jag att det syns också    De raska promenaderna ger resultat   


Hej och hå, vi får se var det går..!

Av Eva - 1 oktober 2011 09:41

Håhå jaja.. Det är den första oktober idag. Det hade jag glömt bort..

Det känns lika vemodigt för var gång jag vänder blad i almanackan.

Vi går en ännu mörkare tid till mötes, ända till de första snöflingorna behagar komma.


Sommaren är ett minne blott, fastän vi har haft Brittsommar ett par dagar nu, med en temperatur på mellan 20-24*!


Hörde på radion, någon meterolog som sa, att vi haft varmare nu än på midsommar!

Märkligt.. Men midsommar var faktiskt kall och ruggig.


Midsommar? Herregud, vad gjorde vi på midsommar!? Du var kanske till skåne.., svarade Lars mig. Tack! Mitt minne är utraderat ibland   Jo, jag och barnen var ju på min kusins bröllop  


Temeraturen nu på morgonen är inte så varm som igår, endast 9*. Ska avvakta en stund till innan jag går den "dagliga promenaden"!


Igår gjorde jag en paus från att promenera. Istället sjönk jag mig ned i soffan med ett glas vin och nötter och såg en film med "gubben"! Bäst att passa på att mysa riktigt när grabbarna sover hos mamma och Arvid 


Senare idag ska badkläder packas ned då Rasmus är bjuden på badkalas, även resten utav familjen är det! 



Jag ska väl ta och vända det där bladet i almanackan nu då..

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards