Alla inlägg den 18 oktober 2011

Av Eva - 18 oktober 2011 20:35

Var gång som jag slutar med att äta onyttigt är det bara jobbigt den första veckan för mig. Eller ja.. Inte så bara jobbigt, utan otroligt jobbigt!

Det gäller bara att stålsätta mig och bita ihop   


Men nu när jag har avhållit mig från sötslisk och sötklibb några veckor är det inga som helst problem! Utan nu tycker jag istället att allt bara smakar sött.


Fast jag unnar mig gärna en bit (2, 3, 4 bitar) mörk choklad (86%) och vin till helgen   


I morgon är det dags att väga mig igen. En gång i veckan gör jag det.

Förra veckan hade jag inte gått ned något alls, men kanske att kroppen har byggt upp muskler i stället då jag går varje dag, en timme - 6 km?!


T.o.m barnen reagerar    En morgon sa Rasmus till mig om min mage:

- Du har blivit smal där du har varit tjock! Den har blivit platt!


Jag var tvungen att fråga Elias också, även han höll med Rasmus.

Det känns rikigt skoj när t.o.m de ser det!


Som sagt, imorgon är det dags.. Det har varit några gånger jag har varit rejält nära att bara strunta i allt   Men nej, bit ihop och kämpa på  


Nu ska kvällkaffet drickas med sambon.. Go´kväll på Er!

Av Eva - 18 oktober 2011 15:21

I morse efter att Rasmus farit på skolan kom en dagiskompis hem till Elias. De lekte och hade skoj några timmar, ända tills hon skulle hem.


När Rasmus kom hem från skolan hade han bestämt med en kompis att de skulle vara med varann.

Elias ville såklart han med vara med en kompis.. Så Elias tog och ringde till Rasmus kompis lillasyster och de bestämde att även de skulle vara med varann.


Nu sitter jag här själv, killarna ska hämtas runt fem. Middag ska förberedas. I vanlig ordning..


Månaden som varit och är har inte ekonomin varit den allra bästa   

Vi har verkligen fått gått på sparlåga, och nästan lånad övertid på den.


Tack vare att världens bästa mamma och Arvid har ställt upp så har klarat oss relativt bra   


Eftersom att jag fick nya "stämplingsdagar" så blev det även karens på 7 dagar  

Hej och hå vilken (ursäkta mig, men..) skitmånad det har varit   

Nu har vi bara gått och väntat och längtat efter barnbidraget som kommer den 20:e, nu på torsdag. Kan ju säga som så att det varit en låååång väntan!


Fast vi kommer då bara att kunna handla det allra viktigaste så vi får handla resten när lönen kommer, nästa vecka.


Men! Idag fick jag besked om att stämplingen utbetalas den 20:e, på torsdag. Samma dag som barnbidraget  


Kanske, kanske, kanske vi kan fara till stan och shoppa mat då    Och köpa kläder till grabbarna..



Av Eva - 18 oktober 2011 14:59

Hönan som vi trodde var en höna är en tupp och tuppen vi trodde var en tupp är troligen en höna. Hej och hå vad kul   


 

Hönan Agda är en tupp, "Kuckelikuuu" säger hon han så fint!

(Blodig sedan fighten igår)


 

Urdålig bild, jag vet!

Men försök fånga den som inte kan stå still och få en bra bild..

Ja, här har vi den vi kallar för ungtuppen.

Som jag nu nästan tror är en höna..

Hon - han - den - det gör knappt en fluga förnär och är mest bara brydd varför de andra två springer och jagar varann   


Det här är ju otroligt roligt, jag måste skratta: Ha.. ha.. ha..


Klart som korvspa att "hönan" inte lägger några ägg och att "hon" är en riktig surpuppa som mopsar upp sig mot den äldre tuppen, när hon är en tupp!!

Suck......

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10 11 12 13
14
15 16
17
18 19 20 21 22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards