Alla inlägg den 28 december 2011

Av Eva - 28 december 2011 22:31

I torsdagskväll (förra veckan) for jag och svägerskan till stan. Vi passade på när de hade öppet till klockan 22:00   

Lagom med folk och nätt om tid..


Tänkte kolla efter en klänning till julafton samt till Nyårsdagen. Visst, jag fick låna en klänning av mamma! En jättefin dessutom! Snälla, snälla mamma  

Men kände ändå att jag vill ha en egen..


Jag prövade x-antal klänningar/-och tunikor, men tack vare svägerskan hittade jag en klänning jag inte ens hade tänkt pröva!

När jag svepte förbi provhytterna hängde där såklart kläder som kunder inte orkat hänga tillbaka..


När jag väl stod i provhytten och prövade en tunika kom svägerskan med en klänning som hängde i en provhytt och sa till mig att testa den. Jag tyckte först att jag inte skulle göra det, men tack vare henne gjorde jag det ändå.

Tänke att den kommer att sitta som ett korvskinn på mig och jag kommer att se ut som en stoppad falukorv   Med min kropp och mina ben till fläskkorvar så...


Men det gjorde den inte! Denna var det ----> Klicka här!

Så den hade jag på jul och den blir det på Nyårsdagen Fick mycket beröm på jul över klänningen   


Tack vare dig, kära svägerska! Tack vare dig som sa vad du tyckte. Ärlighet vara längst!


Av Eva - 28 december 2011 19:17

Snipp, snapp så blev vi... barnfri? Eh, vad gör man då  Och hur gör man?

Elias sover hos momma och Rasmus sover hos kompis.


Jag kan inte minnas när vi var helt barnfria sist.


Men bara för att vi är barnfria och att det är LIllördag så tar jag mig

ett glas rött nu   


Jag kan i ärlighetens namn inte komma på när jag drack mitt i veckan!

Har det ens hänt någon gång?

Eller drack och drack, men Ni förstår..


Jag funderar på om jag ska ta ett bad.

Tyvärr blir det inte lika flitigt som när vi flyttade hit, för 7 år sedan  

Då badade jag flitigt!


Har dessutom fått ont i en höft (sträckt mig pga halkan?) så ett

bad vore kanske på sin plats nu   


Slut i glaset, dags att fylla på   

Av Eva - 28 december 2011 13:38


Det är inget vanligt "nine to five" jobb som Lars jobbar nu.

Snarare kör de 12 timmars pass..


För Er som inte har så stor koll på vad Lars jobbar med, kolla in klippet här!






Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards