Alla inlägg den 5 december 2011

Av Eva - 5 december 2011 19:14

  Strax är det dags! ....För latmasken att börja röra på sig.

Det är dags för afrodans!


Min kropp har fallit i någon slags dvala de senaste veckorna, pga min "down" 

Men nu måste jag försöka dra fram latmasken djupt ur sin håla. Och hur djupt den än har grävt ned sig, så ska den banne mig fram  

Nu är det nog!


Av Eva - 5 december 2011 12:58

Stopp i ärlighetens namn  


Jag var på apoteket i förmiddags och handlade ansiktsprodukter. Jag hade två stycken rabattkuponger, a´ 25 kr, som jag även betalade med.

Dessa produkter skulle ha kostat tillsammans ca. 180 kr.

Men jag betalade bara... 44.50  Konstigt.. För enbart ansiktskrämen kostar 145 kr?!

Jag sa till mamma då vi kom till bilen att det här stämmer inte. Hon räknade och insåg även hon som mig att något har blivit fel.


Mitt samvete sa mig att jag var tvungen att gå tillbaka   

Sagt och gjort kom jag tillbaka till bilen med en rabattkupong som tack för att jag var så ärlig, det lönar sig sa tjejen i kassan   


Mitt samvete hade fått sig en rejäl törn om jag hade farit hem med krämen, utan att ha betalat den!  


Visst, det var ju inte jag som gjort fel! Jag hade faktiskt kunnat farit hem med krämen och smörjt in den i ansiktet. Men samvetet då? När jag stått där på kvällen.. Nä, jag hade utan tvekan inte kunnat använda den   


"Diutissime permanet probitas"



("Ärlighet varar längst")

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards