Alla inlägg den 6 december 2011

Av Eva - 6 december 2011 19:55

 



Just nu visar termometern på -9.7* Det känns nästan, på något vis, som lite julstämmning!

Snön ligger vit på backen, om än så bara några få flingor, men ändå! Och temperaturen är svalare än vad det varit de senaste dagarna, då det varit som kallast runt -3*.


Men julstämning, ja.


Nu i juletid stundar och vankas överallt i kring julbord. Julbord är så mysigt och stämningsfullt!

Man stoppar lätt i sig både det ena och det andra. Lite väl för mycket.. Många äter på tok för mycket "bara för att".

För att slutligen må illa av allt som ligger och "gornar" till sig i magen   


Många blir bjudna på julbord av sina arbetsgivare. Somliga får även bjuda med sambon/-makan.


Förr om åren blev även jag bjuden, när jag jobbade på dagis. Då åt vi julbord med barnen, det var otroligt mysigt!


Visst kan man även som "privat" boka sittning för julbord, men vad tusan kostar inte det   

Jag betalar inte runt 450 kr bara för att äta lite skinka, lax, köttbullar, en liten sillbit etc.

Ja, Ni läste rätt - lite. Jag äter knappt mer än vad barnen brukar göra  Och jag stoppar inte i mig "bara för att".


Men visst, skulle jag bli bjuden.. det är en solklart en annan femma   

Av Eva - 6 december 2011 12:45

Det värmer gott att se!


Sa jag att jag kommer från Ljungaverk?   

Av Eva - 6 december 2011 09:05

Jag trodde i mitt stilla sinne att det var på riktigt! ---> Varför!?? <--- Men så var det uppenbarligen inte..


Fast å andra sidan finns det ju dem som mår precis som såhär, som denne pojke utsatte sig för att vara.






Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards