Alla inlägg den 4 december 2011

Av Eva - 4 december 2011 21:17

Det måste bli ett slut på mobbing!

Av Eva - 4 december 2011 11:10

Idag är det Andra advent och den firas... i ensamhet!? 


Elias for till farmor igår, då han har tjatat och gnatat och varit nästintill förtvivald på kvällarna för han ville ju"sova hos farmor". Sagt och bestämt, igår skjutsade vi dit honom.


När Rasmus hörde det, ville inte han sova hemma själv med oss tråkiga föräldrar. Nej, nej han ringde en kompis och frågade om han fick sova hos honom. Och så blev det.


Men det känns inte alls som om vi skulle ha varit barnfria.. En vanlig kväll kändes det som det var.


Det enda ovanliga var att jag sov till klockan var 09.33  Då vaknade jag av att Lars hostade till en gång. Var han tvungen att väcka mig  


Och att jag igår kväll en efter en mugg starkvinsglögg somnade på soffan och sov där några timmar (23-01.35) hör inte till saken   

(Vi kollade, för övrigt, på Baksmällan 2. Men nä, inte alls lika bra som 1:an   )


Nu sitter jag alldeles solo hemma då Lars for iväg och skulle kolla in hur skoterlederna ser ut.


Vad gör jag då i min ensamhet? Jo, bloggar och kollar Facebook   


Bara vi har hämtat hem barnen ska vi fara på något som heter "Tomtesmyg", som anordnas av Korpen. Barnen ska få skriva och lämna en önskelista till tomten..

Jag tror att jag också ska skriva en önskelista till honom..


"Kära tomten.

Jag har varit snäll hela året och det jag önskar mig är:

*Ett städat hem

*En karl som uppvaktar mig och som hjälper till hemma

*Att vinna på lotto

*Uppfostrade barn


Bara för att nämna några saker.. Men tror du att du kan fixa det till mig?!

Tack på förhand/Eva"



Trevlig andra advent på Er!   


En favorit bland julsångerna:

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards