Alla inlägg den 20 december 2011

Av Eva - 20 december 2011 12:57

 

Av Eva - 20 december 2011 08:57

Igår kom min pappa upp från dalarna.

Men som vanligt sover han hos sin mamma, min farmor, eftersom att

pappa har med sin hund.

Vi har ingen sovplats för dem med hund, tyvärr.


När han kom hit bjöd jag honom på en svampomelett gjord på hemägg. Gott gott!


När han ändå är hemmavid passade jag på att fråga honom om han

kunde tänka sig att vara barnvakt en dag.

Han tog på sig två dagar  

Kan det bli bättre  

Fast en dag blir det bara några timmar då Elias ska på

dagis och träffa tomten.

Pappa ska då hämta Elias på dagis i stället! 


På fredag då jag börjar 6:15 kommer pappa tidigt och

passar grabbarna tills jag kommer hem.

Sa till honom att det blir tidigt, men han ville så gärna!


Jag blir varm i kroppen vid tanken på att min pappa (som bor 30 mil bort) kan

ställa upp och vara barnvakt  

Det har aldrig hänt tidigare av förståliga skäl..

Det gäller att ta tillfället i akt när det infinner sig   


Så ja, än är inte undrens tid förbi  


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Idag när barnbidraget har kommit ska Lars och jag fara till stan och shoppa de sista klapparna.

Och har jag tur så får jag kanske mitt efterlängtade julbord i år 

Såklart blir det julbord på IKEA.


Deras julbord har i år precis som förra året fått gott betyg.

Nu hoppas jag att vi kan fara - hoppas, hoppas!!


Varför jag hoppas: är att Lars kanske blir beordrad

att fara iväg på en längre tur och jobba.

Och kommer han då hem så sent som han gjorde igår kan vi inte fara till stan   


Då måste vi i värsta fall fara på fredag, och det har jag verkligen ingen lust att göra så där da´n före dopparda´n   


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


I natt kom min moster upp från skåne. Tåget var rejält försenat!

Tåget som skulle ha inkommit 23:15 kom 01:50 istället.


Jag och Elias ska om en stund fara bort till mamma

och hälsa på moster, där hon ska bo ett par veckor.


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Hej på Er!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards