Alla inlägg den 8 december 2011

Av Eva - 8 december 2011 19:55

I början på veckan gjorde jag en kycklingpaj, som blev kalasgod!

Passar nog lite bättre mot helgen till..

Gott betyg fick den även utav resten av familjen   

Receptet på den hittar Ni här.


Jag gjorde dubbel sats a´ två pajformar.


När jag dubblade creme fraichén tog jag 2 dl creme fraiché paprika & chili

samt två dl vanlig fraiché för att den skulle bli "barnvänlig".

Vill man ha den mer "vuxen" i smaken, ta dubbelt av chili & paprika   


Igår gjorde jag en "jättecrêpes" /- pannkaksrulle - fylld pannkaka!

Kalasgod även den   

Receptet på den hittar Ni här.

Pannkakssmeten vet jag inte hur den blir, då jag gör en annan än den enligt det receptet.


Fast, egentligen är det inte svårare än att göra en vanlig ugnspannkaka och

sedan fylla den med vad man vill!



Av Eva - 8 december 2011 10:09

Åh, jag vet inte... Jag vet verkligen inte vad jag ska ha på mig när vi ska till grannarna.

(Jag skrev om det här.)

Det ska bli skoj såklart!


Jag har suttit och kollat runt lite på vad jag skulle kunna tänka mig,

men jag vet verkligen inte   


Möjligen denna, med en svart bolero över!

Eller den här. Men den är ju inte i knähöjd...

Eller denna. Fast den passar inte på mig, med mina fläskkorvar till ben..

Eller denna, med svarta tights och en svart bolero.

Eller den här.

Eller.. denna..


Eller varför inte denna!


Äh, jag ger upp...    









Barnen då? Vad ska barnen ha på sig!?

Kan de ha vad som helst, men såklart finare kläder!?


Stor SUCK...


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards