Direktlänk till inlägg 1 december 2011

Klädkod

Av Eva - 1 december 2011 16:09

Idag fick vi ett vackert kuvert med posten. Första tanken var att det är årets första julkort, men kuvertet var lite väl för fint för att "bara vara ett julkort". Andra tanken var att - aha, det är en inbjudan till ett bröllop!

Men så var det inte.. Jo, en inbjudan var det! Men inte till någons bröllop.

Utan det var en inbjudan till våra Las Vegasgrannar, som så många andra på orten säkert också har fått!

(De bor i Las Vegas och har köpt detta hus/byggnad som sommarstuga, sommarhus  

Grannarna som håller på att rusta upp och snygga till Disponentvillan, till ursprungsskick.


 
   


Kul!  Naturligtvis kan man inte komma klädd som vilken trashank som helst, utan självklart måste det vara någon klädkod så alla vet hur de ska komma klädda utan att de ska känna sig "utanför"!

Klädsel kavaj står det på inbjudan.


Till frågan ---> Vad i alla världen ska jag ha på mig  

Jag har inte direkt världens vackraste ben att ha en fin klänning som slutar runt knäna. Och dessutom har jag har tjocka (kraftiga - rejäla) vader  


Hjälp mig?!! Någon......?   

 
 
Ingen bild

Tove

1 december 2011 17:30

Herregud :) Du kan väl ha en klänning och svarta strumpbyxor med stövlar till eller nå? Skitsnyggt! :) Det passar du i!!!! Det blir kanon de där! :)

Eva

1 december 2011 19:26

Tack! :)
Jag får se.. Jag vill inte känna mig "utanför" i klädseln heller, även om den är snygg ;)

 
Ingen bild

Eva-Lena

1 december 2011 20:53

Du kan även ha byxor, lite snyggare naturligtvis, kavaj/jacka och stövlar/snygga skor. Annars är det ju aldrig fel med klänning och stövlar. Samtidigt så bör man inte klä upp sig så att man känner sig obekväm heller. Och står det kavaj så är det ju lite ledigare i alla fall. Men vad kul att få en sån inbjudan! Hoppas att ni får jättetrevligt!

Eva

1 december 2011 23:16

Om jag vill känna mig uppkläddd, men ändå inte så är det just tunika/-klänning, tights och stövlar som känns bäst för mig.

Men ja, det lär nog ordna sig ;) Tack för hjälpen!

 
Ingen bild

Tussen

1 december 2011 21:53

En finare långkjol då? Kan det vara nått?

Eva

1 december 2011 23:18

Kan vara en möjlighet.. Men jag gillar inte kjol :/ Fast, det kommer att ordna sig. På ett eller annat sätt :D

 
Ida

Ida

3 december 2011 00:01

Ser väldigt tjusigt ut. Är lite avis...Vill också ha en sån fin inbjudan.

Får man som kvinna inte ha byxor vid klädsel kavaj? :o

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Eva

3 december 2011 09:34

Jo, man får ju det ;) Lite finare då.
Men jag har ju annars alltid byxor, så det skulle ju vara lite skoj med något annat för en gångs skull, som klänning :)

 
Ida

Ida

3 december 2011 11:27

Jo det är sant. Hoppas du kan hitta nått som du gillar. Det är ju viktigt att man trivs också. :) Lycka till!

http://lilla-pys.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards