Direktlänk till inlägg 12 december 2011

Överkokt!?

Av Eva - 12 december 2011 22:21

 

 


Ikväll var jag iväg på (årets sista) african moves. Skönt att få skaka loss storhäcken  


Som vanligt när jag gör något avkopplande (promenad, cykling eller moves) kommer alla míljoner tankar i rullning.


Mitt i alla rörelser och skak:

"ska jag koka kaffe till lucia i morgonbitti, eller koka te?"


Anna: - Fyra till! Ja, det är bra!"


"Undrar vilken tröja jag ska ta på mig i morgon..? Den gröna? Vilka byxor passar till den?"


Skakeliskak.. Anna: - Ja, det är bra! Kom igen!! Åtta till!

Pust och flås...


"Kanske jag ska ha nagellack i morgon?! Vilken färg ska jag då ta..? Har jag mörkgrönt? Eller förresten jag har ju ljusgrönt!"


Anna: "Då kan Ni ta vatten om Ni vill."

"Okej, då kör vi. Kom igen!"


"Förresten, det ljusgröna nagellacket passar inte till den mörkgröna tröjan..."


Anna: - "Höger, vänster, höger!" Armarna kastas fram och tillbaka.


"Jag skulle ha klippt mig.. Fast det gjorde jag ju bara för ett tag sen."


Anna: - "Jorden!"


"Vad fasiken ska jag ha på mig på nyårsdagen. Vilka kläder ska jag ha??"


Anna: - "Upp!.. Och ner."


"Jag måste gå in på Bonprix och kolla igen. De borde ha fått in de nya kläderna som de visade på Facebook!"


"Undrar om snöplogen har kommit och skottat hemma?"


"Undrar vilken dag vi ska fara till stan och handla de sista klapparna!?"


Anna: - Nu är det dags för finalen. Kom igen, nu kör vi!"


"När ska jag ha råd att köpa vinterskor...?"


"Jag måste köpa en ny bh!"


Anna: - "Lyft taket! Å bakåt."


"Jag tror jag har mörkgrönt nagellack! Måste kolla när jag kommer hem..."


Anna: - "Skakaaa rumpaaan!"


"Undrar vilken tid jag ska väcka barnen i morgon...?"


"Hoppas barnen uppför sig när vi ska på Nyårsmottagning till grannarna!"


"Att det ska vara så dyrt att göra en bröst- lyft -operation..."


"Jag måste köpa ett till par leggings. De är ju så sköna! Ett par bruna kanske!? Eller vinröda...? Eller ett par till svarta?"


Helt sjukt vad tankarna går i rullning!! Hur många steg och rörelser jag gjorde fel ikväll, törs jag inte säga - eller tänka  


Överkokt hjärna?





 
 
Ingen bild

Tussen

13 december 2011 13:28

Hahaha! Vad jag känner igen det där!
Det är så jag brukar ha det på nätterna då jag sover dåligt eller i bilen när jag är påväg (kanske inte är de bästa tillfällena att tänka, men det är ju inte direkt lätt att stoppa tankarna).

Eva

18 december 2011 14:33

Är det för att man är avslappnad?

 
Margita

Margita

18 december 2011 11:15

Haha, det var en jätterolig beskrivning av hur det kan vara!! :)
God jul förresten, jag slinker in här då och då men tror inte jag kommenterat nån gång, men tänkte att nu får jag allt säga nåt!! :)

http://sengas.bloggplatsen.se

Eva

18 december 2011 14:37

Visst är det lustigt hur tankarna rullar på :D Mitt i ingenting så bara slinker de in!

Vad kul att du kikar in :) Kul med nya besökare! Ibland har man inget att kommentera så varför göra det i onödan ;)
God Jul på dig med!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17 18
19 20 21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
31
<<< December 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards