Direktlänk till inlägg 23 november 2011

Egen egentid

Av Eva - 23 november 2011 20:10

Idag har jag hängt upp julgardiner och satt upp ljusstakar. Känns bra att ha det gjort!

Men jag som brukar gilla att göra sådant har idag bara känt.. blä för det.. Varit tvungen liksom.

Idag har varit en mindre bra dag, igen   

Vad är det med mig   Igår mådde jag bra och idag mår jag som jag gjorde i helgen..

Jag börjar må som jag gjorde i våras... Till och från lite var dag.


I våras jobbade jag ändå relativt mycket, det var inte många dagar jag var utan jobb. Så jag tror inte att det har med jobbfrågan att göra heller. Inte vad det känns som i alla fall?!


Efter att Lars kom hem från jobbet och jag hade fixat middag kände jag att jag bara var tvungen att göra något. Själv! Så jag tog och for iväg på badhuset och drog några simtag    30 längder för att vara exakt  

Med tanke på att det var hutlöst många år sedan jag var iväg och simmade så pass många simtag så tycker jag att det var bra gjort utav mig   


När jag väntade Rasmus (som nu är 8 år) var jag och mamma iväg ett par gånger i veckan och simmade.

När jag väntade Elias (som är 5 år) gjorde jag ett par desperata försök att börja simma lika mycket igen. Men det falnade nästan lika snabbt som tanken dök upp..


TACK älskling att du "tog barnen" så jag kunde fara iväg  


Nu ska jag slå på kaffepannan och strax bänka mig i soffan och se Grey´s Anatomy, kl 21.00 på kanal 5.


 
 
Ingen bild

K

24 november 2011 07:42

Du tror inte att du har nån form av 30 - 40 årskris?? Jag har nyss gått igenom en längre period av total svärta. Allt var meningslöst och jag såg bara hur "bra" alla andra hade det och funderade över om det verkligen var så här det skulle vara? Fick ett "wake-up"-call härom månaden då en nära vän fick besked, helt oförberett, om att hennes son har cancer och inte långt kvar att leva. Det fick mig att vakna, inse vad jag faktiskt har och orken att ta tag i det som inte är som jag vill ha det. Tror det är ganska vanligt i "vår" ålder =)
Kram och hoppas allt snart blir ljusare!

Eva

24 november 2011 09:43

Det är så jag också "ser" det - Alla andra har det mycket (!) bättre än mig..
Men jag vet att så är det inte!

Ja, tänk om det är en 30 - 40 -års kris :O Jaja, det är bara att försöka göra det bästa av situationen :S

Tack!! Jag hoppas det blir bättre jag med..

 
Amelie

Amelie

24 november 2011 12:12

Men Lilla Eva =(
Jag gick in i väggen 2004 & det var inte roligt!! Jag var jätte deppad, grinade för att sätta in disk i diskmaskinen, mangla mina lakan mm & det är inte normalt. MEN jag kunde inte TA på vad det var som fick mej att må så dåligt heller! Jag märkte det inte själv först utan det var en arbetskollega från en annan avd. som frågade hur jag egentligen mådde (hon hade sett mej typ grina varje dag bakom cykelförrådet) =S Så tillslut brast det för mej!! Men en morot var då att jag ville komma tillbaka till samma jobb eftersom man hade hört att det var flera som bytt å det ville inte jag .... sedan har jag jobbat mej upp till 100% igen & det gjorde jag i Maj i år ....så det tar tid!!!
Nu kan jag förstå vad det var .....ALLA MÅSTEN!! Då var jag småbarnsförälder & jobbade 100%, man ska va bra sambo med alla tillbehör ;), göra allt som alla andra hinner göra, städa, tvätta mm & sedan var det jobbig barngrupp på jobbet ..... SÅ det var inte konstigt egentligen =/ Men jag har en bra sambo som stöttade jättemycket & han är guld värd, med det var många som rynkade på näsan & tyckte att jag var konstig & av det blev det ju inte bättre!! Oj....nu blev det Här är mitt liv ;) Så lova mej att ta upp det fort med alla nära & kära så kan de stötta dej & din familj för det tar på krafterna att förklara något som man inte förstår själv!! KRAMAR Amelie

http://www.ameliespyssel.bloggplatsen.se

Eva

24 november 2011 17:24

Oj.. Tog det så lång tid för dig att "komma tillbaka" :(

Hoppas att det går vägen nu och att det går bra för dig.

Så känner jag med.. Allt som ska göras :/ Det är skitjobbigt, rent ut sagt! Bara som att plocka i och ur diskmaskinen.. För att nämna ett e.x

Kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards