Alla inlägg den 26 november 2011

Av Eva - 26 november 2011 19:00

Idag när jag stod och gjorde mig ordning för att vi skulle fara och hämta hönorna, kom Lars inrusandes och sa att "nu har vi en tupp mindre. Det är en fågel som har tagit den.. "


Mycket riktigt, Agdar (som från början hette Agda då vi trodde att det var en höna) har vandrat vidare   

 

R.I.P Agdar +


Första mötet hönorna och tupparna emellan gick bra! Eller nja.. När den första hönan, som är brun, kom ut från kartongen gav sig ena tuppen på den direkt och bet och drog i kammen på hönan. För att den såg annorlunda ut? Sedan tog den och gjorde barn direkt med hönan  

Men sedan brydde tupparna inte sig om den. Det gick bra, väldigt bra!


Dagen har varit relativt bra. Känns hyfsat bra nu.. Bra bättre i morgon?


Kram på Er!




Av Eva - 26 november 2011 10:55

Solen strålar, träden svajar, barnen gormar, Lars spånar och jag dånar..

Idag känner jag mig som igår, är fortfarande en "mittemellan - dag" för mig. Och jag får inget gjort. Orkar inte..


Jag tror inte att den som inte haft en "down" kan förstå hur det känns att inte orka  Allt tar emot att göra! Bara för att nämna ett ex.empel: Som bara den enklaste grej som att torka bordet, oj det tar verkligen emot! Men man får måste tvinga sig   


Idag ska vi fara och hämta damerna till tupparna. Hoppas första mötet dem emellan kommer att gå bra!

Det blev aldrig att vi hämtade dem förra helgen som det var sagt. Dem som skulle ha tuppen kunde inte hämta honom förrän denna helg.


Förresten så stod det om honom i Sundsvalls Nyheter igår! Kolla in sidan 6 "Gamla saker får nya ägare via internet", om tuppen Jesper.

Är det du Eva som tipsat   

En otroligt fin tupp! Vi hade mer än gärna tagit hand om honom också om det inte varit att vi redan har tre tuppar   


På återseende..

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards