Alla inlägg under maj 2011

Av Eva - 19 maj 2011 15:52

Vad duktig jag är! Verkligen..  

Gissa vad jag lyckades med då jag skulle fara på dagis,

stressad som vanligt    

  Jag lyckades väl backa på Rasmus cykel!!



Fint, eller hur..

      

Måste nu köpa nytt hjul-däck grejs och en ny lykta   


Av Eva - 19 maj 2011 11:19

Mina ben och armar skakar efter en mördande cykeltur. Det blev en runda på drygt 12.19 km. I motvind!

Men nu är det gjort   Nu ska lunchen intagas och därefter göra upp en brasa så jag kan duscha!


Pst..  (Jag hittade en toppenbra sida där man kan mäta hur lång rundan är som man har gått, cyklat ellet sprungit!)

Av Eva - 19 maj 2011 07:25

När jag drog upp rullgardinen och kollade ut så såg det för ett ögonblick ut som att det skulle kunna spricka upp och bli en kanonfin dag! Men det var för ett ögonblick det...

Molnen svischade fort förbi, för att efter bara någon minut så öppnade himlen sig      Jag som hade planerat in att ta en cykeltur efter barnen är lämnade till skola och dagis.. Samt att även rensa i rabatterna.  -väder!!


Märkligt.. Nu när jag skrivit detta inlägg så har det slutat att regna?! Det blir kanske en cykeltur ändå   


Barnen tjafsar och bråkar i vanlig ordning nu..   Gaaah!!

Nu blir det FRUKOST!! Så de blir snälla igen..



Kramisar!

Av Eva - 18 maj 2011 18:49

Men hjälp, vad trött jag är   Hela eftermiddagen har jag varit det.. Energipiller mottages tacksamt!

Jag som skulle ta mig en cykeltur idag/kväll.. Men glöm det. Får ta det i morgon i stället.

Jo, visst kan jag sätta mig på cykeln, men det kommer inte att bli det tempo jag tänkt mig..


Nu får jag fokusera på att jag kommer hålla mig vaken så jag kan se Grey´s kl. 21.00 Men antagligen blir det Zzzzz..... 


Nä, nu ska grabbarna i säng! Sovtajm för dem.


Kramisar till Er!

Av Eva - 18 maj 2011 11:15

Personlig assistent. Ja, det är jag det   

Nu när jag inte jobbar och min mamma behöver hjälp med smågrejor så ställer jag såklart upp för henne    Fattas bara annat..

Jag har precis varit hos henne, och ska snart dit igen. Men först ska jag bara städa av lite här hemma.


Sotaren har varit här och haft brandsyn, och som alla vet tar de ju inte av sig skorna. Det gillas inte av Rasmus, kan jag lätt säga! Han blir tokig då folk går in med skorna på sig. Även jag..

Men med det jobb de har så är de tvingad till det.


Städa, ja. Men nu när jag skulle börja så var det inget varmvatten   Bara till att värma på spisen då..

Sedan iväg till mamma igen för att äta lunch och hänga upp tvätten som jag laddade i tidigare.


Hoppas Ni får en bra dag   

Av Eva - 17 maj 2011 22:41

Idag var jag på utvecklingssamtal om och med Rasmus. Bara godkänt fick han  

När jag satt på samtalet ringde de från bemanningen. Naturligtvis var jag tvungen att svara, annars ringer de någon annan.. De frågade om jag kunde jobba resten utav veckan. Självklart!   

Men ett litet krux bara.. Jag skulle öppna i morgon, vilket jag inte kan då Lars jobbar 5.30-17.00~ och mamma kan inte heller ta barnen då hon är nyopererad.


Marie sa att jag fick ju göra som jag ville eller om hon skulle testa att ringa någon annan. Jag sa att hon fick testa någon annan och går det inte så skulle hon ringa tillbaka igen. Men det gjorde hon inte.. F****n!!

Nu har jag missat tre dagars jobb bara för att jag inte kunde ta öppningen i morgon   

F*n, f'*n, f*n!!!


Enklast för mig är om jag kan och får jobba mellantiden. Det blir minst strul med barnen.

Jag behöver inte ringa 17 samtal för att först ringa mamma och höra om hon kan ta barnen, sedan dagis och sedan fritids. Men mamma kommer inte att kunna passa barnen på väldigt länge.. Så henne räknar jag inte med nu.


Jaja, det finns värre saker att fundera på..   


Sov gott!

Av Eva - 17 maj 2011 20:31

I fredags köpte jag mig ett par nya promenadskor. De förra har jag haft i ca 4 år och dem har jag tillbringat mina fötter i i alla tänkbara årstider. Och många mil är dessutom avverkade i dem. Som jag älskat dessa skor!

Men ja, nu köpte jag mig nya då de "gamla" var nötta och inte höll vätan borta längre..


För en timme sedan bestämde jag mig för att "inviga" mina nya kompisar. Hade tänkt ta "min" runda på 6 km. HA, glöm det!!

Lars sa innan jag gick - Gå inte så långt. Du får säkert ont i fötterna, de är inte ingådda"

Jaja, tänkte jag. Mm.. Vem fick ont i fötterna efter endast tio minuters promenad    Men jag fortsatte ändå och gick en kort sväng, som tog ca 25 minuter. Jag kunde ju inte ens gå fort! Annars tar den lilla rundan ca 15-20 minuter..

Så det blev endast en minipromenad.  Men bättre det än ingen alls   


Nu väntar soffan och Desperate Housewifes!


Kramisar

Av Eva - 17 maj 2011 16:39

"-Elias, kan du ta reda på den där trumgrejen?!

-Det är ingen trumgrej, det är en cymbal!"


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards