Alla inlägg under maj 2011

Av Eva - 24 maj 2011 13:54

..Är blomrabatten/erna avklarade   Skönt att ha det avklarat nu!

Och skönt var det dessutom ute, trots att Elias och jag stundtals nästintill höll på att blåsa iväg!


Efter att jag rensat rabatterna så känner jag att mina ben är rätt så möra... Igår när jag cyklade kände jag mig helt slut, men bet ihop och fortsatte turen.

Så idag blir det en "vilodag"!


Nu var jag så kaffesugen så sumpen hade knappt sjunkit förrän jag tog mig en stärkande och god kopp   


Nu blir det en tur till Fränsta och ICA..


Kramis!

Av Eva - 24 maj 2011 08:42

Tisdag är uppkallad efter Odens son, guden Tyr (på fornsvenska kallad Ti).

Tisdagen ansågs under medeltiden som en lämplig dag att inleda krig på, då detta var krigsgudens dag.


Åh, så trött jag var när klockan ringde i morse   Jag t.o.m snoozade en kvart!! Händer aldrig annars..

Men kroppen säger väl sitt nu efter tre dagars cyklande och sammanlagt 6 mil!

Och så lägger jag mig inte i tid på kvällarna    Skyll mig själv!


Undras vad som står på agendan idag här hemma..   

Blomrabatten borde, skulle, måste få sig en omgång idag och en tvätt ska ut på tork.

Jo, så får och ska det bli!


Kramisar!




Av Eva - 23 maj 2011 21:11

Det blev en tur med cykeln, idag igen  

Jag cyklade till Fränsta och gick en sväng på kyrkogården och vattnade tre gravar (tänk, jag tycker det är så fantastiskt rogivande att gå omkring där!). Sen tog jag vägen längs Ljungan till Vikbron och så södra sidan hem.

Den turen blev 18.64 km!


Sammanlagt som jag cyklat dessa tre dagar har det blivit 60.42 km   

Yeeey!!

Behöver jag nämna att jag känner mig en aning mör i mage, armar och ben nu  


Nu väntar en god mugg kaffe och en välbehövlig varm och skön dusch!


Kramis!

Av Eva - 23 maj 2011 09:52

Grå, mulen och trist..

Måndag som för övrigt fått sitt namn uppkallad efter den fornnordiska guden Måne

Men så ringde min älskade pappa och gjorde min morgon   Tack för pratstunden!


Medans jag surrade på satt Elias och kollade på Mora Träsk.


Nu ska jag överlåta datorn till Elias ett slag, sedan ska vi bege oss till mamma.


Nu tror jag visst att solen skiner igenom de mörka molnen!


Kramisar..

Av Eva - 22 maj 2011 23:07

Jag som varken gillar att baka eller laga mat har hittat en fantastisk bakblogg   

Kolla in En kaka i ugnen!


Kolla även in chiliconkarin´s matblogg, längst ned under länkar!

Av Eva - 22 maj 2011 20:29

Även om jag känner mig "platt"/-nere så måste jag ändå försöka göra saker. Fast det tar mig verkligen emot..

Det som känns bra nu är att jag har tvättat 1/4 utav tvätten, men ändock.

Samt att jag har avklarat en cykeltur runt Erikslund, 16.75 km!


När jag kom hem åt jag middag, kyckling och grönsaker. Direkt efter maten var uppäten så begav jag och Rasmus oss iväg på en cykeltur runt Hussborg, 6 km!

Har man lovat barnet/en så måste man!


Så sammanlagt blev min lilla tur drygt 2.2 mil lång    

Har inte jag träningsvärk i morgon så har jag väl tränade skinkor   


Nu väntar en skön och välbehövlig dusch och kaffe!


Kramisar..

Av Eva - 22 maj 2011 14:29

Idag, igår och dagarna före dem känns det som om jag skulle ha klivit i kattskit. Jag känner mig bara så.. blä. Som om jag vore tillplattad liksom.

Humöret är inte det allra bästa, energin är i botten, jag känner mig sur och grinig på barnen och jag får inget gjort.

Men jag får ändå ta mig i kragen och försöka..


För att energidepån ska fyllas upp igen, så jag får mer energi och ork så behöver jag:

*Få bekräftelse

*Få uppmuntran

*Få uppskattning

*Få några goda, glada ord sagda

*Få en kram

*Bli överraskad


Jag är den som ger kärlek, bekräftar, uppmuntran, visar uppskattning, säger uppmuntrande och glada ord, ger kramar, försöker att överraska..

Men visst, vi alla är olika.

Vilket är väl kanske bra en del gånger! Tänk om alla vore negativa hur vore det!? Inte bra   


Nä, nu ska jag plocka fram mellis..


Av Eva - 22 maj 2011 10:43

Söndag är uppkallad efter solgudinnan Sol, även kallad Sunna eller Sunne. På fornnordiska hette dagen sunnudagr (Sols dag)


Veckorna bara rusar iväg! Så fort så jag tar fel på dagar när jag ska berätta något. "I förrgår, eller var det förra veckan, så gjorde jag, eller var det för två veckor sedan!??"

Eller håller jag på att bli gammal, endast snart 34 år gammal  


En tvätt hänger ute på tork, en är i maskinen och den ska snart hängas upp den med.

Bäst att passa på medans det är gott torkväder!


Nu funderar jag på om jag ska ta mig en cykeltur, hm..   

Det är inget att fundera på, egentligen. Men jag har MASSOR med saker som bör göras, helst förra året 

Men cykelturen/promenaden får mig att må bra, så varför inte!?


Nja, det lär bli en liten tur  


Kramisar till Er alla!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards