Alla inlägg under maj 2011

Ord

Av Eva - 31 maj 2011 23:01

Jag satt och kollade min blogg, från mars. Jag började må dåligt precis i början på mars. Alltså i tre månader har jag mått dåligt till och från.

Idag känner jag mig bra, eller rättare sagt bättre.

Men i jämförelse med hur jag mått så mår jag bra!


Efter blogginlägget igår så var det en vän som chattade med mig och hon skrev att hon har mått som jag gjort under en längre tid.

Efter mycket om och men så var hon till läkaren och fick så kallade "lyckopiller" utskrivet till sig. Fastän hon varit så skeptiskt till dem.. Och de hjälper!


Hon tyckte såklart att jag ska gå till läkaren, för ingen förtjänar att må dåligt i dagens läge.

Jag sa att jag hade funderat på att beställt en tid hos läkaren. Men nu när det känns bättre så anser jag att jag inte behöver det.

Men om jag "faller tillbaka", så självklart bör jag gå till läkaren!


Tack för uppmuntrande ord i chatten. De orden värmer.   


Tack även Ni som kommenterade mitt inlägg, känns skönt att höra att jag inte är ensam om att må/mått såhär   


Nä, nu blir det SOVA av!

Som jag skulle göra tidigt ikväll då jag varit trött hela dagen..

Elias sa när jag la honom; - Men mamma, du måste sova för du är trött! Gullunge där   


Go´nattkramar till Er alla!

Av Eva - 30 maj 2011 21:23

Ned, ned, ned för att sedan gå upp, upp, upp.

Jag vet inte vad som varit med mig de senaste veckorna månaderna?   

Någon slags stress, eller någon slags depression? För så som jag mått, har jag aldrig tidigare gjort.


Humöret, skrattet, tålamodet, orken och lusten har totalt varit i botten.. Har knappt ens orkat dammsugit, men fått tvinga mig till det. Tagit avstånd till Lars.. Nära till tårarna.. Mått bra ena stunden men för att i nästa må helt kasst.. Nedstämd..


I lördags mådde jag nog sämst. Men ju senare på dagen det blev började jag må bättre. Men jag tordes inte ta ut någon glädje i förväg. För det har jag gjort tidigare och börjat må dåligt igen.. Nä, så någon glädje i förskott tordes jag inte ta ut.


Igår kände jag mig lite till och från, men ändå bättre än tidigare.

Idag, nu, känner jag mig nästintill som jag brukar känna mig.

Glad, energisk, ork, skrattet nära, lust och en vilja. Det känns så skönt nu!

Jag hoppas att det bara var något som var övergående. För så här vill jag inte må igen  



Idag har jag fått jobba! Och ska göra det resten utav veckan, dock inte torsdag.

Nu ikväll skulle jag "bara" rensa blomrabatten, men den blev utökad på köpet   


Tja, det blir väl till att krypa ned i sängen strax. Så jag orkar jobba i morgon  


Sov gott-kramar till Er!

Av Eva - 29 maj 2011 21:56

Jag är så tacksam för

att jag har fått möta dig.

För du är speciell

och värdefull för mig.


Det som gör dig unik

finns i ditt sätt att vara,

din styrka och ditt mod

och allt som du kan klara.


Den kärlek som du ger

i omtanken om andra

ger lärdom om hur vi

ska vara mot varandra.


Du är en sån person

man lätt kan hålla kär.

Så tack för att du finns

just sådan som du är.


                                                  
      //Siv Andersson

Av Eva - 29 maj 2011 20:51

.. har denna dag varit  

I morse vaknade Lars med ett (omedvetet) slag i ryggen. Grabbarna var på G i sängen. Bråk, bråk, bråk!!

Så blev Lars på dåligt humör.. Tack för den 

Och så blev det tjafs mellan mig och Lars... Vi som nästan aldrig bråkar. Det är väldigt sällan tack och lov!

Men jag blir ju så ledsen.. Så jag gick och lade mig på sängen en timme.


Rasmus skulle på kalas, och jag hade ingen lust att skjutsa honom men så blev det ändå. Vilket var tur, annars hade jag inte kommit mig iväg på Söderbergs blomsteraffär   

Där köpte jag en blomma till mamma och en drake att ha i trädgården/rabatten till mig själv!

När jag och Elias kom till mamma hade de gjort ugnspannkaka som vi fick och tårta och kaffe.


När jag väl kom hem hade Lars gjort en sockerkaka som stod och väntade på mig. Tack älskade du   


När vi hade fikat klart kom vi på att vi skulle fara till stan, en snabbis.

Och så blev det! 


Medans Lars gick på Biltema gick jag och grabbarna in på Jysk. Sedan for vi över till Birsta City, där jag köpte en snygg tunika och en tröja för endast 50 kr, på KappAhl! In en sväng på Lindex och köpte en bh. Äntligen!

Självklart blev det middag på MAX  


Det blev sent innan ungarna kom i säng.. Inte förrän bara för en liten stund sedan har de somnat    


Hoppas ER morsdag började bättre än min...


Av Eva - 28 maj 2011 23:02

Livet finns bara där

Självklart som om det alltid funnits

Rutinerna tar över

Vi hinner inte

Dagarna bara rusar iväg

Och vi följer med

som om vi var tvungna till det

Men vem har sagt att

vi måste springa genom livet?

Vem har bestämt

att allt ska gå så fort?

En dag kanske allting stannar upp

Inom loppet av bara några minuter

kan hela vår värld förändras

Den värld vi tar för given

De människorna vi älskar

men inte alltid talar om det för

När de försvinner

finns inte längre någon självklarhet



Säg till dem Du håller kär att Du älskar dem   

Innan det är försent...

Av Eva - 28 maj 2011 18:17

Igår var vi till Ånge och Kulturnatten, vi ju skulle se svägerskans uppträdande.

Så bra och duktig hon är!! Hejja dig, Ida!!! Ja, även resten utav bandet är bra och duktiga!


I morse (eller.. ja.. kl. 10.00 vaknade jag) sorterade jag tvätt och laddade i en maskin.

När jag skulle sätta mig och äta frukost kände jag mig bara... platt, nere, deppad, gråtfärdig, less. Ja, you name it!


Kände bara att idag blir det totalt lugnt, som de senaste veckorna.. ska se någon film, kanske läsa någon tidning som har legat hur länge som helst, och tvätta.

Efter Lars vaknat och ätit frukost sa Lars: Gör dig i ordning! -Eh, jaha, vadådå!?

Vi ska fara till Brattås! (ca 3 mil bort)


Där skulle de tydligen köra med gamla veterantraktorer. Jag kände inte för det, men tvingade mig att göra det ändå.

Bättre att fara iväg och försöka göra något annat! Men då var jag tvungen att strunta i tvätten hemma..


Vilket som, så kände jag mig bara i botten, tårarna brände innan vi for och när vi var på väg dit 

Efter vi varit där ett tag började det sakta, sakta kännas lite bättre.


Vi träffade A. & E. med familj där. (Så dem åkte vi till när det var dags att fara.

Tack för kaffe och surr! )


Barnen uppskattade att vi for dit, de fick åka hölass där. Vi kollade på när de skulle dra loss en traktor som kört fast.


Visst, dagen blev bättre när jag tvingade mig iväg! Det känns ganska så bra nu. Fast jag har varit trött och frusen idag...


Ett struntinlägg blev det nu. 'Ingen ordning alls i skriveriet..


Hoppas ER dag varit bättre!


Av Eva - 27 maj 2011 12:27

Att vara stark är inte

att aldrig falla

att alltid veta

att alltid kunna.


Att vara stark är inte

att alltid orka skratta

att hoppa högst eller vilja mest.


Att vara stark är inte

att lyfta tyngst

att komma längst eller

att alltid lyckas.


Att vara stark är

att se livet som det är

att acceptera dess kraft

och att ta del av det

att falla till botten,

slå sig hårt och komma igen.

Att vara stark är

att våga hoppas

när ens tro är som svagast.

Att vara stark är

se ett ljus i mörkret

och alltid kämpa för att nå dit.


Av Eva - 27 maj 2011 08:06

Är uppkallad efter guden Odens hustru Frigg/eller Freja.


Regn, regn och åter regn..    Fast idag känner jag att vädret passar mig. Mörkt , grått och trist..


En liten ljusglimt är att ikväll ska barnen sova hos svärmor!

Tack snälla, snälla du   


För det här behöver jag, verkligen! Jag hoppas att mitt usla, deppiga, tråkiga humör kommer att avta..

För som jag har känt mig de senaste veckorna månaderna? har jag aldrig känt tidigare   


Varje dag är det samma sak, vecka ut och vecka in: Tjat, gnat, gnäll, duka fram-duka bort, tvätta, barnen som ropar; mamma, reda ut konflikter, barnen som bråkar, städa, plocka, fixa och trixa..

Och jo, jag vet! Så är det att vara mamma.

Jag älskar mina barn, de är det bästa jag har och någonsin haft    


Men för att jag ska orka vara en bra mamma så behöver jag återhämtning..


Men det är inte bara barnen.. Jag känner att jag är sur, kort och grinig på min älskade sambo dessutom    Känns som att vi sakta, sakta, sakta glider iväg från varann  

Vi skulle behöva fara iväg en helg någonstans han och jag!

Bara vara och vara det där förälskade paret vi en gång i tiden var   




Men anledningen till att barnen ska sova hos svärmor är att jag och Lars ska till Ånge på Kulturnatten, där svägerskan och svågern ska uppträda, fast i olika band.

De är så proffsiga och duktiga!


Nu drog Lars och Rasmus iväg på skolan.  Japp, Lars ska vara med Rasmus någon timme på skolan idag! Men det blir inte så långvarigt då Lars ska fara och besiktiga husvagnen. Hoppas det går bra så vi kan fara någon tur med den     


Hoppas Ni får en bra dag, för det är Ni värda!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards