Direktlänk till inlägg 30 maj 2011

Kasst

Av Eva - 30 maj 2011 21:23

Ned, ned, ned för att sedan gå upp, upp, upp.

Jag vet inte vad som varit med mig de senaste veckorna månaderna?   

Någon slags stress, eller någon slags depression? För så som jag mått, har jag aldrig tidigare gjort.


Humöret, skrattet, tålamodet, orken och lusten har totalt varit i botten.. Har knappt ens orkat dammsugit, men fått tvinga mig till det. Tagit avstånd till Lars.. Nära till tårarna.. Mått bra ena stunden men för att i nästa må helt kasst.. Nedstämd..


I lördags mådde jag nog sämst. Men ju senare på dagen det blev började jag må bättre. Men jag tordes inte ta ut någon glädje i förväg. För det har jag gjort tidigare och börjat må dåligt igen.. Nä, så någon glädje i förskott tordes jag inte ta ut.


Igår kände jag mig lite till och från, men ändå bättre än tidigare.

Idag, nu, känner jag mig nästintill som jag brukar känna mig.

Glad, energisk, ork, skrattet nära, lust och en vilja. Det känns så skönt nu!

Jag hoppas att det bara var något som var övergående. För så här vill jag inte må igen  



Idag har jag fått jobba! Och ska göra det resten utav veckan, dock inte torsdag.

Nu ikväll skulle jag "bara" rensa blomrabatten, men den blev utökad på köpet   


Tja, det blir väl till att krypa ned i sängen strax. Så jag orkar jobba i morgon  


Sov gott-kramar till Er!

 
 
Reneé

Reneé

30 maj 2011 22:22

Inte roligt alls !!
Jag mått så så MÅNGA gånger....Och man hamnar på djupaste botten ibland. Men det blir bättre.Man kan inte tro det då man mår som sämst, men det lättar...Och det är väl inte så konstigt heller. Man ger allt för att familjen ska fungera. Man oroar sej för jobb...Man måste nog få må dåligt ibland !! Hoppas att det lättar snart...

http://motivlivh.blogg.se

 
Johanna

Johanna

31 maj 2011 08:21

Sv: Jaa jag glömde ju hälften hemma i går morse bara för att jag inte hann vakna ordentligt.. :)

takidas nya är helt okej tycker jag.. känns som en sån låt man får lyssna några ggr på för att riktigt komma in i den.. :) Du ska ju snart få se dom live.. dax att börja plugga in texten.. hihi

Hoppas allt känns bättre idag.. skickar ändå en cyber Kram.. :)
Ta hand om dig!

http://yohaana.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Svärmor

31 maj 2011 09:51

Förstår helt och fullt hur du känner. Har haft det likadant mååånga gånger men jag lovar att det går över. Det är jobbigt med småbarn och relationer. Min räddning var många gånger jobbet och arbetskamraterna men du har tyvärr inte den tryggheten. Hoppas det löser sig på den fronten. Att rota i rabatter är också bra terapi :) Kram!

 
Johanna

Johanna

31 maj 2011 23:01

Sv: Så bra att den hjälpte.. känns bra att man kan göra lite nytta med små medel.. :)

Jaa mitt humör är som en berg o dalbana.. nånting jag jobbar med varje dag.. ibland är de bättre ibland sämre..
men en cyber kram funkar fint.. :)
Och tack...
Kram natti, sov gott

http://yohaana.bloggplatsen.se

 
Marie

Marie

3 juni 2011 15:04

Gumman jag vet hur det är att må pyton! Tror det är det klassiska "arbetslöshets-syndromet". Pengar, bristen på socialt umgänge och framför allt slitet med att gå hemma jämt och se ALLT som borde göras men som man av en eller annan anledning inte kommer sig för att göra resulterar ofta i en mild depression.

Ja jag säger mild, för med tanke på allt du ändå gör så är du inte helt under isen. Hoppas du får jobba lite, och att ni får göra roliga och positiva saker tillsammans i familjen (det är otroligt påfrestande med barnen även här, dem är i luven på varandra konstant så jag vet hur ni har det!). Så kommer nog allt att kännas lättare snart igen.

Kramis (ring om du behöver prata).

http://nessis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards