Direktlänk till inlägg 27 maj 2011

Fredag

Av Eva - 27 maj 2011 08:06

Är uppkallad efter guden Odens hustru Frigg/eller Freja.


Regn, regn och åter regn..    Fast idag känner jag att vädret passar mig. Mörkt , grått och trist..


En liten ljusglimt är att ikväll ska barnen sova hos svärmor!

Tack snälla, snälla du   


För det här behöver jag, verkligen! Jag hoppas att mitt usla, deppiga, tråkiga humör kommer att avta..

För som jag har känt mig de senaste veckorna månaderna? har jag aldrig känt tidigare   


Varje dag är det samma sak, vecka ut och vecka in: Tjat, gnat, gnäll, duka fram-duka bort, tvätta, barnen som ropar; mamma, reda ut konflikter, barnen som bråkar, städa, plocka, fixa och trixa..

Och jo, jag vet! Så är det att vara mamma.

Jag älskar mina barn, de är det bästa jag har och någonsin haft    


Men för att jag ska orka vara en bra mamma så behöver jag återhämtning..


Men det är inte bara barnen.. Jag känner att jag är sur, kort och grinig på min älskade sambo dessutom    Känns som att vi sakta, sakta, sakta glider iväg från varann  

Vi skulle behöva fara iväg en helg någonstans han och jag!

Bara vara och vara det där förälskade paret vi en gång i tiden var   




Men anledningen till att barnen ska sova hos svärmor är att jag och Lars ska till Ånge på Kulturnatten, där svägerskan och svågern ska uppträda, fast i olika band.

De är så proffsiga och duktiga!


Nu drog Lars och Rasmus iväg på skolan.  Japp, Lars ska vara med Rasmus någon timme på skolan idag! Men det blir inte så långvarigt då Lars ska fara och besiktiga husvagnen. Hoppas det går bra så vi kan fara någon tur med den     


Hoppas Ni får en bra dag, för det är Ni värda!

 
 
Annelita

Annelita

27 maj 2011 08:59

Ta husvagnen och åk iväg, bara ni. Gör en brasa, tänd ljus efter en strand och sätt er ner och bara njut av varandra. KÄRLEK är underbart!

http://giraffen83.bloggplatsen.se/g

 
Ingen bild

Sheelais

27 maj 2011 12:42

Åhh vad jag känner igen mig i din beskrivning. Verkar som livet är en enda stor tvätthög full av skittvätt. Precis som du säger så verkar bara livet bestå av trista saker. Hoppas du får en underbar kväll och njut av att bara rå om varandra. Jättemånga kramar Sandra.

 
Johanna

Johanna

27 maj 2011 13:53

skaffa barnvakt och åk iväg på en spa helg eller nånting.. eller som ovanstående skrev.. ta husvagnen.. :) vi alla behöver tid för att släppa den vardagliga vardagen som alla verkar hamna i och bara få rå om varandra.. (ibland lättare sagt än gjort, jag vet) men..
Jag håller mina tummar till att de löser sig och att ni får en trevlig kväll i Ånge :) *kram*

http://yohaana.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

EK

27 maj 2011 14:46

Hoppas och önskar dej en bra dag och ännu bättre kväll, trots det mindre roliga vädret. Hoppas ni får kul och trevligt ihop och mycket skratt, så du/ni fyller på depåerna.

 
Eva

Eva

27 maj 2011 15:10

Tack snälla Ni för uppmuntrande ord! <3
Jag hoppas på en bra kväll, trots regn och rusk!

Kram till Er alla!!

http://www.evislillablogg.bloggplatsen.se

 
Reneé

Reneé

27 maj 2011 19:25

Så himla skönt att du skriver om det !!
Det är ju precis så i livet, med jämna mellanrum....Man dyker ner på botten en sväng men sen kravlar man sej uppåt igen ! Och Annelitas råd är kanske precis vad man behöver..

http://motivlivh.blogg.se

Eva

28 maj 2011 19:16

Jo, visst är det väl så! Upp och ned som en Berg-och dalbana.
Fast jag har aldrig känt så här tidigare :/
En liten depression!??

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards