Alla inlägg under maj 2011

Av Eva - 8 maj 2011 16:19

Fy katten vad svårt..

De ringde alldeles nyss från bemanningen och de hade 24 timmar till mig denna vecka. Jätteroligt  

Men jag sa nej.. Jag känner mig inte alls något vidare pigg    Det snor i huvudet på mig, tidigare höll jag nästintill på att trilla omkull ute.

När jag satte mig i soffan för att vila ett slag från yrseln, somnade jag till ett flertal gånger. 


Jag var verkligen i valet och kvalet om jag skulle jobba! Men om jag hade lovat att jag skulle jobba och jag inte känner mig vidare pigg i morgon, så hade det känns dumt det med    Attans...

För jobba vill jag! Men när orken och energin tryter är det inte mycket att göra.

Men de skulle ringa i veckan och höra hur det var och om de hade mer jobb till mig!


Någon cykeltur har det inte blivit av idag   

Men en tur till lekparken med grabbarna, så de fick härja av sig, blev av i alla fall! För övrigt så var det där jag började känna att det började sno i huvudet..


Nä, men kanske gå och kolla om tvätt nr. tre är färdig så den hinner torka innan kväll gryr.


Kramisar

Av Eva - 8 maj 2011 12:21

Vilket kanonväder vi fick idag. Äntligen!

Efter flera dagars kurig- och burrighet så har det vänt! I skuggan har vi nu 21* och mer lär det antagligen bli   


Jag som var så flitig och cyklade mycket och långt, jag som promenerade mycket och långt. Kom totalt av mig   Varför vet jag inte..

Men det jag vet nu är att jag ska komma igen.

Idag ska jag ta mig en skön cykeltur! Men inte nu, solen skiner ju.. Jag bränner mig lätt och blir som en kräfta. Inte direkt kommer rodnaden, men efter några timmar.



Nu ska mitt-på-dagen-kaffet få skölja ned för strupen  

Ha en toppenhärlig och fin dag alla underbara   

Av Eva - 8 maj 2011 08:04

När jag var liten var det denna låt jag skrattade åt:

Evighetsmaskinen!

Av Eva - 7 maj 2011 22:58

Bara du minns


Bara du minns när du blir vuxen

Att jag kallade dig lille skrutt

Bara du minns

Att jag och du kramades hårt hårt och innerligt

Bara du aldrig glömmer

Hur jag läste för dig varje kväll

Att den som vann springtävlingen från badrummet

fick välja bok

Och du lät mig vinna

För du tyckte synd om mig som sprang så sakta

Bara du för alltid minns hur det var

När du var fyra år

Och ville gifta dig med mamma

För du var så kär i mig

Höll min hand på väg till dagis

Och lät mig pussa bort det onda när du slagit dig

någonstans

Bara du alltid minns att du fick komma

till vår sängs trygga bo

När mardrömmar väckt och skrämt dig

Bara du fortfarande då kan minnas kärleken

och värmen

Och kan ge den till andra

Kanske du kan förlåta

Att jag inte alltid är lugn och pedagogisk

utan skriker ibland

Är tvär och sur och glömmer

Att du är liten, liten och värd att ta på

stort, stort allvar



Denna dikt var så fin!

Väldigt tänkvärd..   


Av Eva - 7 maj 2011 08:49

"-Vad har ni gjort idag?

-Tagit det lugnt. Kollat på Tv, myst i soffan..

-Har du suttit vid datorn?

-Ja, det också."


Jag blir galen         

Som jag sagt tidigare.. Jag säger upp mig!!! 


Av Eva - 7 maj 2011 08:40

Många dagar känner jag bara suck... En del dagar känns det okej.

Av Eva - 6 maj 2011 21:26

Denna vecka har jag varit på fyra olika förskolor på fem dagar

Jag kan ju nämna att det har känts på. Jag har känt mig trött i kroppen och seg i huvudet. Men det är väl inte så konstigt!

I snitt denna vecka har jag träffat ca 50 barn och ca 25 "fröknar"  +föräldrar, uppdelat på fyra förskolor!

Som jag dessutom ska försöka lära mig namnen på  

Kul och givande, men kännbart!


Idag var jag på en förskola som det var 6 år sedan jag sist var på. Jag var då där bara för ett kort slag, ca 1½1/2 månad. Men idag när jag kom dit, så kändes det som att jag var på "hemmaplan" igen   

Tack vare ett bra mottagande utav både barn och personal!


Nästa vecka har jag ingen aning om hur det blir.. Jobb eller ej.



Nu är det dags för obligatoriska kvällståren! Som dessutom kanske lenar min hals lite, som jag hade ont i i morse när jag vaknade.

Jag hoppas på en snabb bättring! Så jag inte får lika ont som i höstas när jag hade så ont att jag nästintill bara levde på treo hela den veckan.. Smärtstillande hör inte till mina vanligheter  

Nä, kaffe var det!


Hugs and kisses   

Av Eva - 6 maj 2011 18:42

Nu är det två månader sedan som jag fick pengar från a-kassan..

Två månader på enbart en lön.


Bara för att det var strul när jag hade praktik och jag råkade kryssa i fel dag

när jag vabade, och att jag inte hade "avanmält" mig

på försäkringskassan när min praktik var slut.


Men visst, nu är det åter till ordningen. Inga fler papper som behöver skickas in.. Tack och lov! Än så länge..

Nästa gång jag nu får mina jävla pengar

blir då a-kassan har utbetalning, 26 maj.


Sambon har nu betalt räkningarna.

Nu dröjer det tre veckor tills vi har pengar på kontot igen..


   Jag är så gråtless, nu så...   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards