Alla inlägg under april 2011

Av Eva - 19 april 2011 20:50

I morse gick jag min promenad (eftersom att barnen sov över hos "momma"). Väl hemma igen åt jag frukost och tog en dusch. Sen var det dags att fara till "jobbet" för påsklunch. Där åt jag så jag kände mig likt en stoppad korv! Puuh, alltså   Men gott var det!!


När jag kom till mamma för att hämta hem barnen så drack jag en mugg kaffe och två glas "bubbelvatten". Något mellis orkade jag inte med!


Väl hemma igen så fick jag för mig att fara iväg på Söderbergs handelsträdgård för inköp utav några stycken penseér. Sen tog jag och rensade bort allt det gamla i rabatterna och gjorde fint. Sen planterade jag penseérna i krukorna.

Jag vet inte hur länge jag krattade i bara rabatterna och runtomkring dem!

Men skönt att ha det gjort nu   


Middagen idag bestod utav, håll i Er nu.. Korv och bröd! Värsta lyxmiddagen  Men vi åt det ute när det var så härligt, och det var verkligen uppskattad utav barnen.


Nä, bäst att återgå till soffan och Desperate housewifes.


Kramisar på Er alla! 

Av Eva - 19 april 2011 15:18

I morse kl. 6.38 blev jag väckt utav ett sms från brorsan som sa att han sett mig på tv. Jag på Tv? Shit, det blev alltså så ändå..  

Av Eva - 19 april 2011 09:34

Mitt mål är att gå ned ca 10 kg!


Mina drömmar är att vinna drömvinsten!


Mina önskningar är att alla mina nära och kära få vara friska och krya   

Av Eva - 18 april 2011 22:28

Jag gick in på bloggplatsen.se och skulle kolla lite bloggar.

Jag fastnade då för denna ---> Mariaslekrum


Som kommer att följas   


Av Eva - 18 april 2011 17:29

Idag blev det ingen promenad för mig.. Men i stället har dagen som varit har ägnats åt till att städa, tvätta, vika tvätt, plockat leksaker ute och varit på en blåsippe-letar-promenad runt gården-tomten. Ja, vi hittade blåsippor   men glömde fota..

När vi var nere vid Ljungan på vår lilla promenad så började det kännas i benen. När vi gick tillbaka så kollade jag klockan. Oj, vi hade visst varit ute ett par timmar och spatserat runt  


Nyss fick jag mig ett "litet" sammanbrott på minste sonen.. Gah  

Nerver av stål har jag icke!  


Nu ska sista tvätten hängas upp, sen ska vi eventuellt fara till mamma-momma en sväng! Beroende på hur sonen är..


Hej så länge!

Av Eva - 18 april 2011 11:58

Jag har nu suttit och kollat lediga jobb och tjänster. Men inget som passar mig.. Jo, såklart det finns jobb! Men då måste jag antagligen vara väldigt villig att rycka upp familjen och sälja huset och flytta. Vilket jag aldrig kommer att göra!

Då är jag heller arbetslös och väntar på att jobben ska komma smygandes så jag kan söka det som passar mig!

Ni tycker säkert skyll dig själv som då är utan jobb, men jag är så hemmakär att skulle jag flytta skulle jag vantrivas och få hemlängtan..


Efter strul med försäkringskassan och a-kassan när jag vabade när jag hade praktik, så har vi nu i stort sett bara en inkomst att livnära oss på.

Barnen är i stort behov utav nya kläder och skor nu.

Men tyvärr så får de se ut som ett par fattigmansbarn med trasiga skor och byxor nu tills ersättningen kommer  Om någon vecka..


Jaha, då fick jag det sagt också   

Av Eva - 18 april 2011 09:10

I morse for sambon bort på jobb igen. De tidigare veckorna så har de veckorna gått relativt fort då jag har haft jobb och dagarna har bara svischat förbi i 180 knyck.

Denna vecka har jag inget inplanerat jobb, men veckan lär ju susa iväg ändå!

Idag när barnen är på skola och förskola så ska jag stöka och städa här hemma, vare sig jag vill eller ej   Det är ju påskveckan så påskris och tuppar ska upp!


På onsdag om jag inte får jobb vill säga ska jag till Ånge. Det är Kommunal som har anordnat en träff för dem som är arbetslösa, de vill höra de arbetslösas åsikter.


Är Du arbetslös och inte har fått någon inbjudan, så kom!

Onsdag 20/4 kl. 10-12 i Medborgarhuset.


Efter det ska jag vara i stan kl. 14.30

Så den dagen kommer garanterat att susa iväg!


Nä, nu ska jag bara dricka upp det sista i kaffemuggen för att sedan kunna göra någon nytta   


Ha en fin dag!


Av Eva - 18 april 2011 07:12

Det är hösten.

Som har sina vackra glöda-röda färger som lyser upp i höstmörkret.


Fast jag gillar alla årstider, alla har de sin charm!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards