Alla inlägg under april 2011

Av Eva - 22 april 2011 10:19

1. Jag skulle fara på en härlig utlandssemester med familjen.

2. Jag skulle tapetsera om i alla rum här hemma, och göra en rejäl uppfräschning.

3. Göra om i köket.

4. Jag skulle shoppa loss på kläder och skor.


Sen är nog den där miljonen slut..

Av Eva - 21 april 2011 22:38

... men det känns som om det vore nåt "skit" som ska ur kroppen.

Det började i morse med att jag sov längre än vad jag skulle. Hade ställt klockan på 07.00, men lyckades somna om och sov till 07.48 Jag som alltid kliver upp då klockan ringer   


Jag hade planerat att jag skulle ta min runda, men den blev aldrig av..

Sen resten utav dagen har jag liksom varit hängig, men en dusch gjorde ändå att jag kände mig lite piggare, var ju tvungen då Lars skulle komma hem idag igen  


Senare på eftermiddagen gick vi till grannarna och önskade dem glad påsk. Efter "glad påsk besöket" for vi till Ånge för att handla hem nödvändigheter. Där på ICA gick jag bara och gäspade. Och så fick jag värk i benen när vi for hem, precis som att jag skulle ha gått en riktigt lång promenad. Fastän jag inte gått sedan i tisdags!


Varje torsdag klockan 21.00 sitter jag bänkad framför tv´n och ser på Criminal Minds. Nu ikväll såg jag endast ca 10 minuter, sammanlagt!


Nä, idag har jag inte känt mig så pigg..   Nu ska jag gå och sova, och hoppas på att morgondagen kommer att bli bättre!


Sov gott alla   

Av Eva - 21 april 2011 09:38

Mina älskade grabbar, bröderna, är lika mycket ovänner

med varann som de även är vänner.

Men ovänner är de inte när de sover i alla fall  

Se så söta      

Av Eva - 21 april 2011 09:27

*Medellång

*Vackra ögon

*Får mig att känna mig trygg

*Snäll

*Lugn

*Stabil

*Han ska ha "det", helt enkelt!

Av Eva - 21 april 2011 09:03

När man jobbar på förskola och det händer något såsom att något barn plötsligt försvinner, gömmer sig, ger sig på något annat barn eller att barnet gjort sig illa då är det förskolepersonalens ansvar att meddela vad som hänt.


Ibland kan det vara ruschigt så man kanske inte ser vad som hänt eller händer. Eller att det totalt faller i glömska att meddela vad som hänt.

Men det får inte hända!


Om man i efterhand kommer på att man glömt att meddela vad som hänt, så får man ringa senare till föräldrarna.

En gång glömde jag berätta för föräldrarna att ett barn slagit sig. Men då ringde jag direkt till barnets föröldrar när jag kom på det. Det var inget allvarligt och det hade gått bra.


Som förälder vill jag veta om det hänt något specifikt under dagen så jag eventuellt kan ta upp det med mitt/mina barn!

Av Eva - 20 april 2011 22:11

Så har denna dag också gått. Skönt att ha lite att göra!


I förmiddags när jag for upp på Kommunals drop-in möte var vi endast 3 stycken utav 45 inbjudna TRE STYCKEN!!??? Iofs var det väl inte så mycket information vi fick. Kommunal ville bara höra lite om våra åsikter att vara arbetslös. De tänkte att vi arbetslösa kunde kanske utbyta lite tips och ideér med varann! Men ändå. Dålig stil av de som inte kom..


Tack gode gud för barnbidraget, säger jag bara!! Jag brukar inte vara så här glad över barnbidraget som idag! bara för att jag inte fått min ersättning från a-kassan än.. Tack vare det kunde mina älskade barn få ett par hela stövlar och ett par större skor! Samt nya byxor och hela byxor!

Och som en liten bonus bara för att barnen var så gudomligt snälla så fick de en varsin kepa av mig   


I morgon kommer min högt älskade och saknade älskling hem igen   


Hoppas Ni alla haft en bra dag!

(För det har jag haft..)

Av Eva - 20 april 2011 09:00

Att min älskade sambo kommer hem så vi kan vara

tillsammans och mysa hela familjen!

Vi saknar dig..   

Av Eva - 20 april 2011 07:43

I går när vi höll på att städa på Elias rum så städade han under sitt skrivbord.

Det här dök fram från hans skrivbord :

 

Kan ju säga att jag fick mig ett riktigt gott skratt!

Tokunge    





Nu ska frukosten intas sen ska barnen iväg på skola och dagis.

Själv ska jag upp till Ånge på ett möte som Kommunal har anordnat, kl.10-12

Efter det ska jag hämta barnen och mamma för vidare avfärd mot stan, har en tid att passa där, 14.30


Ha en riktigt bra dag!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards