Alla inlägg under april 2011

Av Eva - 7 april 2011 22:03

  • Pedofiler --->  
  • Barnmisshandlare --->   
  • Ofrivillig barnlöshet           

Av Eva - 6 april 2011 20:30

På fredag ska Rasmus på sitt allra första praobesök. Och då går han bara i klass 1! Jag förstår inte varför de ska på praktik när de är så små? Vad kommer de att lära sig på det!? Egentligen.

Men han har i alla fall längtat och räknat ned dagarna, så det ser han verkligen fram emot! Han ska få vara med sin "momma" på hennes jobb. Matlåda måste han ha med också  



I morgon kommer "gubben" hem, som vi längtat efter honom   


Nu ska kaffet kokas och snart börjar Grey´s!

Ha en fin och bra kväll alla   

Av Eva - 6 april 2011 12:15

Dag 1-En bild på mig själv+10 fakta om mig själv

Dag 2-En person jag vill träffa just nu

Dag 3-Min favoritårstid och varför

Dag 4-Mina mål/drömmar/önskningar

Dag 5-Någonting jag vill ha mer än något annat just nu

Dag 6-Typ av killar jag faller för

Dag 7-Vad jag skulle göra om jag fick en miljon

Dag 8-En dålig vana jag önskar jag inte hade

Dag 9-Bild på mig och min bästa vän

Dag 10-En bild på mig idag och vad jag hade på mig

Dag 11-Någonting jag oroar mig för

Dag 12-En bild på ett ställe jag varit på

Dag 13-Mitt drömbröllop

Dag 14-En bild på mig själv för ett år sedan

Dag 15-Någonting jag ångrar

Dag 16-Innehållet i min väska

Dag 17-En person jag vill byta liv med för en dag-och varför

Dag 18-Vad jag åt idag

Dag 19-En bild på det köpte senast

Dag 20-Min favoritfilm

Dag 21-En bild på mig själv som är tagen utav någon annan

Dag 22-Min rekation när jag ser mig själv i spegeln

Dag 23-En låt som får mig att skratta

Dag 24-Mitt favoritprogram-och varför

Dag 25-Min fvorithögtid


Av Eva - 6 april 2011 11:56

"Avundas aldrig någon annans sken av lycka.

Du känner inte dennes hemliga sorger"

Av Eva - 6 april 2011 09:49

Var när min älskade mormor    gick bort.. 

Jag satt vid hennes sida när hon dog och det är jag glad över att jag var!


Fastän det är 13 år sedan hon gick bort så är saknaden

forfarande stor efter henne   

Av Eva - 6 april 2011 08:58

Igår kväll fick jag ont i huvudet.. Sådär ont så jag fick krypningar i benen och kroppen och med lätt illamående. Satt jag stilla och bara slappnade av så kändes det bättre! Det höll i sig tills jag gick och lade mig..

Jag har känt så här några gånger tidigare, men långt mellan gångerna.

Kan det vara någon slags spänningshuvudvärk? Eller att jag druckit för lite? Eller beror det kanske på glasögonen? (De måste antagligen justeras.. Jag får skjuta upp dem emellanåt så de inte åker ned.)


Jag vaknade med lätt huvudvärk.. Men det åtgärdades med grötfrukost och nu kaffe   


Elias är bra i halsen och ingen feber    Just nu är han ute och leker. Sa till honom att vänta tills jag druckit mitt kaffe så kan vi gå ut tillsammans, men nä: "Jag kan ju vara ute själv, mamma. Jag är fyra år"

Haha, så sant   Det är han annars också, men jag tyckte ändå liksom..



Hoppas Ni får en bra dag!

Av Eva - 5 april 2011 20:54

  • Insåg jag att jag hade gått ned 4 kg!
  • Har jag cyklat 5 ggr
  • Har jag promenerat 1 gång
  • jobbar jag v. 14-15  
  • Är Lars borta på jobb mån-tors, några veckor framöver..

Hm, något mer!?

Nä, kommer inte på något mer..



Av Eva - 5 april 2011 15:37

Så är andra arbetsdagen och veckans andra dag avklarad!

Det gick så bra i morse att stiga upp, men sen kom tröttheten över mig   


När jag ringde mamma mitt på dagen så hade Elias haft feber i morse. Okej.. Ringde då till svärmor och hörde om hon kan passa Elias i morgon, så jag kan jobba. Men nej, hon kan inte..

Och mamma kan inte heller.. VAB får det bli då.

Så jag ringde runt till flera vikarier men ingen kunde jobba i morgon..

Men så äntligen fick jag tag på en!

Bra!


Men är det inte typiskt så säg, för några veckor sedan skulle jag också få jobba  men då blev barnen sjuka omvartannat   

Och nu när jag skulle ha fått jobba heltid denna vecka så blir Elias sjuk   



Nu ska fröken jag ta och sätta sig med Elias framför Tv´n och slumra en stund.

Jag är så trött..   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards