Alla inlägg den 28 april 2011

Av Eva - 28 april 2011 18:00

Denna dag känns som att den varit dubbelt så lång som en dag annars är. Dagen har varit lång, tråkigt, trist, usch och blä..

Även om den har bjudit på små guldkorn emellanåt! Såsom att jag och Elias har haft några timmar för oss själva, när Rasmus varit hos en vän.

Vi hoppade studsmatta och fikade även på den, sen hoppade vi igen.

Vi gick en liten promenad ned till Ljungan och vad fick vi då se..!? Jo, en mink som klättrade snabbt mellan stenblocken. Den passade väl antagligen på nu när det är väldigt lite vatten som rinner..



Rasmus börjar gå mig smått på nerverna nu     De senaste dagarna veckan? har han gnällt och tjatat, gnällt och tjatat. Precis som att han skulle få sin vilja igenom genom att kanske gnälla eller tjata tillräckligt?! Ha, glöm det   

Det är något som han ska gå igenom bara.. Men jobbigt som tusan är det!!

När Elias nu väl börjar bli väldigt duktig på att höra efter och göra som man säger till honom så börjar Rasmus   

Livet som småbarns förälder börjar gå mot sitt slut och en eventuell mini-tonårsperiod tar över i stället. Suck..



Hoppas att NI har haft en bra dag!

Av Eva - 28 april 2011 11:28

Solen skiner, men för vilken dag i ordningen har ingen koll på. Många dagar har den varit här i alla fall!

Först var det som en rejäl värmebölja som sköljde över oss. Det var en rejäl sommarvärme och tempen låg på mellan 21-24*. För att några dagar senare bli en köldknäpp?! Kan man kalla det så? När det varit runt 12-15 grader de senaste dagarna!? Lite kallt, ja. Men rätt skönt ändå! Värme får vi förhoppningsvis i sommar så det räcker och bli över  

Bra också att "blommningen" stannar upp för ett slag! Björkarna är nästintill helt utslagna på en del ställen.. Och då har inte ens majmånad börjat  


Även om inte värmen är den allra bästa just nu, så hängde jag ut tvätt både igår och idag. Den torkar på rätt bra, bara det susar bland träden..


Nu är lunchen intagen och uppäten så nu ska Rasmus skjutsas till en vän.


Hoppas Ni får en fin dag   

Av Eva - 28 april 2011 08:17

Oj, det vet jag inte?! Men det är antagligen.. Ett litet bröllop där jag och Lars gifter oss med bara de närmaste, kanske hemma på gården. Likt en gårdsfest.

Jag har en enkel men ändock lite finare klänning. Lars har finare kläder på sig och barnen har enkla sommarkläder men ändå lite finare.


Den som lever får se..    

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
<<< April 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards