Direktlänk till inlägg 17 november 2012

Komplimang?

Av Eva - 17 november 2012 15:25

Komplimanger är överflödiga.. Jag menar, varför snygga till sig och man inte ens får höra "vad fin du är idag"?


Hela veckorna igenom går jag omkring här hemma likt en träskpadda och när jag väl "fixar" till mig får jag höra nada..

En liiiiten kommentar om "vad fin du är" skulle kännas uppskattat att få höra.


Jag är den som verkligen suuuuger åt mig när jag får en komplimang! Jag är inte direkt bortskämd med det..

 

För ett tag sedan fick jag en komplimang av en som tyckte att jag var fin. Tack, det kommer jag att leva länge på!

Jag blev så glad att jag började gråta.. Ja, där hör ni hur ofta det är jag får en fin komplimang  

 

I skolan var jag inte den mest populära om jag säger så, så idag försöker jag verkligen göra mig till, men så får jag inget för det.. Det känns som bortkastad tid   

 

Jag är nog den som liksom söker uppmärksamhet, får jag en komplimang om att jag är fin så känns det bra. För ett tag..

 

Jag har nog alltid tyckt och kommer nog alltid att vara missnöjd när jag ser mig i spegeln. Men jag har insett att jag kan inte göra så mycket åt det. Det är bara att inse att det är såhär jag ser ut, jag måste acceptera mitt utseende.

 

Ungefär 2 dagar av 10 känner jag mig "okej" med mitt utseende.

 

Nog funderat, dags för middag nu.

 

 

 

 

 
 
Ingen bild

veronica

17 november 2012 21:47

Men Gumman... Du ÄR fin, vacker, fräsch pudding. Och jag tycker mig se komplimanger på dina FB-bilder för jämnan! Sug åt dig!
Jag misstänker att det är från ett visst håll som du "väntar" på komplimanger? Prata om det! Säg att det är viktigt och får dig att må bra! Säg att du inte behöver diamanter, rosor och dyr choklad -utan höra att "Du är fin" -EN gång om dagen!
Sedan är det ju svårt...med åren så tar man varandra "för givna". Man "vet" att den andra duger osv och så blir det liksom slentrian. Men gör en övning; Sätt upp en lapp bredvid spegeln med en blomma som du kan likna dig själv med. Titta på blomman varje gång och säg i spegeln; "Likt en blomma så slår jag ut och bli vackrare för varje dag..."

Kram vännen <3

Eva

17 november 2012 22:02

Det är nog så.. Jag vill nog att personen i fråga ska vara "lyckligast i hela världen och visa upp och vara stolt över att vara med just mig".
Jag vill både få och känna uppskattning!
Men där är vi varandras motsatser, tyvärr..

TACK gumman!! Du är bäst!

 
Linda Ahnström

Linda Ahnström

17 november 2012 22:49

Du är väl den finaste människan på jorden! Och vet du varför? Jo för du är så genomsnäll och go, alltid glad och skrattar, bjuder på dig själv och verkar vara så glad för dina barn. Det är alltid lika roligt att stöta ihop med dig, prata lite skit och uppdatera sig. Förstår helt ditt behov av komplimanger och bristen på självförtroende när det gäller utseendet, men vet du vad... Det är ingen annan som tänker så. Jag kan sätta allt jag äger och har på att du är en uppskattad person. Var glad och stolt över det du har och när inte det är tillräckligt, säg till på skarpen: "Nu säger du att jag är snygg annars kan du tvätta dina strumpor själv din lumphög!" (Det brukar jag säga... funkar sådär...) KRAM!

http://Linda Ahnström

Eva

21 november 2012 11:10

TACK!! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15
16
17 18
19
20 21 22
23
24 25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards