Direktlänk till inlägg 9 maj 2011

Det tar sig!

Av Eva - 9 maj 2011 12:08

Klockan 09.00 slängde jag mig över telefonen och ringde kommunals a-kassa.

Jag bad om att få en extra utbetalning, hon jag pratade med sa att hon skulle kolla. Jodå, hon sa att det låg en utbetalning som ska betalas ut den 12 maj!

Wiiihoooo, pengar   


Samt den vanliga utbetalningen den 26:e.. Så skönt att det ordnar till sig  


Igår kväll lade jag mig kl 23.05 och somnade bums. Och vaknade kl 07.10

Skönt att vakna utan vara trött! Men jag kände mig inte något vidare pigg ändå.. Jag hade inte orkat jobba, så jag var glad över att jag tackade nej till att jobba idag!


Idag har jag inte gjort många knop här hemma

Jo, laddat en maskin som alldeles strax ska hängas ut på tork. Samt sett Sex and the City-filmen och ätit lunch. Det är det enda..  



Alldeles nyss ringde de från bemanningen och frågade om jag kunde jobba i morgon.

- Ja, jo, visst kan jag det!

Då hade hon sammanlagt 14.45 timmar denna vecka till mig.

-Eh, jag måste ha minst 25 timmar?!

-Även fast det bara är i början på veckan?

-Ja..?

-Då får jag ringa någon annan.

-Ja, det får du göra då..


Inte kan väl jag lita på att folk blir sjuka, vabar eller är borta av någon annan anledning någon fler dag   

Och det var inte Marie som alltid annars ringer, det var en annan tjej..


Nä, hänga en tvätt var det ja!


Ha en fortsatt bra dag i värmen (vi har 23.5*nu)

 








 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards