Alla inlägg under mars 2011

Av Eva - 21 mars 2011 13:01

Inget går som jag planerat det  

För det första så skulle jag till Camilla, men när jag var på dagis och lämnade Elias så började det.. regna?! Så då struntade jag i att gå, jag tog bilen i stället, när jag ändå var på språng med den.

När jag kom till Camilla så hade jag inte tänkt att jag skulle vara speciellt länge, för jag har ju saker hemma att ta itu med! Men tror ni!? Nej, jag blev där ett bra tag.

Fast i gott sällskap med massa surr och gott kaffe så kan det inte bli annat!  


Okej, jag har hunnit med ett par saker hemma! Såsom putsat fönster och bytt (och strukit) gardiner i ett fönster, samt lite dammtorkning, ändrat bland soffkuddarna och dammsugit soffan. Och lunch! Bättre än inget   


Nu är kaffet uppdrucket, så dags att fortsätta lite till innan avfärd mot dagis och hämtning av Elias!


Ha en fin fortsatt bra dag    

Av Eva - 20 mars 2011 20:02

Jag vet att Solsidan börjar nu! Men jag ska inte se det.. Det blir senare För att min käre sambo for iväg till ett par vänner. Det kan han behöva!

Jag läser av honom direkt och ser precis vad som är fel! Jag ser om han är trött, sur, arg, grinig, irriterad eller allmänt less.


Jag vet inte, men jag tror att vi kvinnor/tjejer/fruntimmer/käringar kanske lätt läser av vad som är fel?! Det räcker med att titta på honom så ser jag vad felet är  



Barnen somnade som (ursäkta uttrycket!!) klubbade sälar ikväll! Friskluft gör verkligen susen för små och "stora" barn   



Igår tänkte jag att jag idag skulle städa, dona och fixa här hemma! Men så blev det ju inte.. Varför? Därför att vi skulle upp till Gransjöbodarna för några roliga och trevliga timmar   Som jag hade glömt bort  

Men i morgon när barnen är på skola och förskola så ska jag stöka här hemma! Och eventuellt ska jag iväg på ett kaffebesök till en gammal god vän, om inget annat "inträffar"   Givetvis blir det en promenad till henne! (3km bort)




Nä, nu ska jag uggla vidare på Facebook..

Ha en fortsatt fin kväll   

Av Eva - 20 mars 2011 15:48

Idag har vi varit upp till Gransjöbodarna på medlems-och familjedag Vi for kl. 10.30 och kom hem kl. 15.00 Så vi har varit ute exakt hela tiden!

Vi har åkt kälke, eller hur Marie    , grillade korv, drack saft/the, varm choklad och kaffe och bara myste i det toppenvarma härliga vädret 

Vilken dag! 

En kompis till Rasmus ringde i förmiddags och ville följa med oss, och självklart fick hon det! Nu ska de spela Nintendo ds, Elias softar i soffan och Lars och jag vid varsin dator  


Om ett litet tag ska det börjas med middag. Vi åt tacos igår, så det blir köttfärssås utav det som är kvar!


Hoppas Ni haft en lika fin dag som oss   

Av Eva - 20 mars 2011 09:19

Oj, kärlek är ju så mycket!

Det är känslan man känner för sitt barn, sin sambo, sin katt (husdjur), för en viss maträtt, etc.. Listan kan göras lång för vad kärlek är!


Är du nyfiken på vad kärlek är och betyder, kolla in Wikipedia!

Av Eva - 20 mars 2011 00:41

Nu ikväll såg jag en film på kanal 5 och jag tyckte mig känna igen en karl som verkligen var motbjudande! Ögonen och näsan kändes liksom bekanta.. Är det Tom Cruise   Japp, mycket riktigt! Kolla in honom i filmen Tropic Thunder   

Snygg eller.. Gläsch   

Av Eva - 19 mars 2011 20:52

Idag på IKEA shoppade jag:

*6 handdukar

*1 badrumsmatta

*2 lampfötter

*2 lampskärmar

*glas/muggunderlägg

*2 fleecefiltar

*2 dukar


För dem som undrar

Jag hade lätt handlat mer, men plånboken sade ifrån   Det får bli nästa gång i stället  


Nu avnjuter jag lite "rött" och några cashewnötter, mitt lördagsgotta!




Ha en fin och bra kväll   

Av Eva - 19 mars 2011 17:50

Frukost: Grötfrukost som vanligt och kaffe.

Lunch: Tomater+skinka+ost i micron med pizzakrydda och keso till. Samt ett äpple.


Eh hrm.. Lika bra att erkänna, jag har syndat idag!  När vi kom till stan så fikade vi på IKEA. Jag tog kaffe och en kladdkaka


Nu till middag blev det tacos.



Av Eva - 19 mars 2011 08:55

Igår kväll tog jag och chockade mig själv. 

Jag som alltid säger att jag ska lägga mig tidigt, men det blir liksom aldrig av. Varför vet jag inte.. Kanske för att när jag väl satt mig i soffan och somnat där så "orkar" jag inte gå upp och göra "kvällsproceduren", såsom att sminket ska tvättas bort, jag ska tvätta av mig/duscha och borsta tänderna!?


Men i vart fall, så la jag mig 22.33 och sov till 07.30 Så jag hoppas att jag är relativt utvilad nu    


Lars drog iväg med skotern nu, han ska fara och fiska någonstans.

Rasmus vill upp på berget jag också, men då har vi ingen som "passar" Elias.. För mamma och Arvid är också och fiskar.


Men vi ska nog kunna hitta på något skoj ändå! Jag vill fara till stan IKEA, jag skulle haft en vit pläd och några nya handdukar! Så kan barnen vara på bollhavet där! Vem vet, kanske kanske  

Eller ut på en liten miniutflykt!

Får väl se vad den dära mamman hittar på idag   


Ha en bra och fin dag   


Kramisar   

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards