Alla inlägg den 24 mars 2014

Av Eva - 24 mars 2014 22:24

       


Direkt när jag har stigit upp på morgonen så dricker 2 glas vatten (6 dl). På dagen dricker jag vatten. På kvällen, strax innan läggdags, dricker jag minst ett glas vatten. Nej, jag behöver inte kliva upp och kissa på natten.

Allt som allt dricker jag mellan 2,5 - 3 liter vatten/dag, och då är inte vätskan i maten inräknad.

Men naturligtvis så dricker jag mer vatten de dagar jag har rört på mig flitigt.



Varför är vatten så bra? Läs här.

Av Eva - 24 mars 2014 16:04

          



Rundan idag blev 1,1 mil   


Väl hemma igen blev det en dusch och lunch, sedan en liten powernap i soffan. Efter powernapen blev det ett besök till ICA, måste ju fylla på i kyl och frys.


Denna vecka är maken också borta på jobb, 9:e veckan.. Dock kommer han hem på torsdagkvällarna.

Under dessa veckor har jag bara tyckt att det har varit skönt att han har farit iväg på jobb, men nu saknar jag honom så det gör nästan ont i mig   


Trots att barnen är hemma så känner jag mig ensam.. Första gången jag överhuvudtaget känner så.

Men ett, tu, tre så kommer han snart hem igen!


Ha de´gott! / Eva


Av Eva - 24 mars 2014 08:37


 


Efter promenaden, på strax under milen igår, så känns det i magen idag - fantastiskt  

Det känns i musklerna strax under revbenen, de yttre. Finns det ens några "yttre" magmuskler egentligen Har aldrig känt av det tidigare i alla fall.

Men så går jag ju också med stavar varje gång jag går nu, ja utom de gånger maken lånar dom när vi går.


Alltid när jag har promenerat så sackar jag aldrig i uppförbackar, går ömsom fort ömsom "sakta", drar in magen lite extra, "förlänger" benen och går nu med stavar .. Så förbränningen blir kanske maxad - great!

Här kan du läsa om maxad förbränning.


Idag, strax, ska jag gå en promenad. Återkommer om sträckan..

 

Ha de´gott! / Eva

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards