Direktlänk till inlägg 4 januari 2012

Ursprungsläge

Av Eva - 4 januari 2012 21:32

  

Innan jag väntade Rasmus vägde jag tresiffrigt.

 

När jag väntade honom gick jag upp endast upp 5 kg.

Efter graviditeten gick jag ned till tvåsiffrigt, ca -12 kg.


När jag, tre år senare, väntade Elias gick jag upp 6, 5kg.

Och efter graviditeten gick jag ned ca -8 kg.


Sedan har jag lyckats gått ned ett par kilon till,

för att sedan gått upp dem få kilona igen..

Och så har jag gått ned igen.


Och allt eftersom vikten har rasat har även tuttarna hakat på.

....Utan min tillåtelse    

Förr visste jag vilken bh - storlek jag hade, men nu idag..

Jag har inte den blekaste  


Det är så trist när man ser och/-eller prövar en snygg klänning

och så är det en djup urringning..

Inte snyggt då man, som jag, har hängtuttar   


Hade tänkt att jag på mellandagsrean skulle fara till stan och få professionell hjälp

med att prova ut en bra och upplyftande bh på någon underklädesaffär.

Men återigen var det pengarna som styrde....


Den dagen jag får ett fast jobb (vilket är svårt i dagens läge) ska jag göra en bröstoperation med att lyfta upp dem i det läge där de urspungligen ska sitta!

(En bröstoperation kostar från 32 000 - 58 000)

 
 
Ingen bild

Sheelais..

4 januari 2012 22:49

Skaffa hellre en flera bra bhar i stället för att operera brösten. Om du efter en bröstoperation går upp och sedan ner i vikt igen så har du kastat mycket pengar i sjön. Har en kompis här nere i stan som gjort en sådan operation för några år sedan och sedan svajat i vikt och nu hänger dom som taxöron igen. Med en bra bh kommer det inte att synas utanpå kläderna att dom hänger:-)

Eva

4 januari 2012 22:58

Min tanke var (och är!) att jag ska gå ner till den vikt som jag känner mig bekväm i och sedan göra operationen (när pengarna infinner sig...).
Men det ligger nåt i det du säger!

Någon skrev att med en bra bh behöver man inte göra en operation ;)

 
Marie

Marie

6 januari 2012 13:00

Det är inte klokt egentligen, för jag upplevde dig inte som jättestor då heller. Men nu är det ju bara "halva" Eva kvar. Bra jobbat, och vilken skillnad!!

Kramis gumman

http://blogg.sessans.com

Eva

6 januari 2012 23:08

Men, tack så mycket!! :)
Jo, men det har ju tagit några år... Mer ska bort :D

Kramis!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17
18
19
20 21 22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards