Alla inlägg den 10 augusti 2011

Av Eva - 10 augusti 2011 23:18

Jag fick ett tips på en sida där man kan

omvandla aktiviteter till steg.

Kan hända att man kanske inte har någon stegräknare..

Kolla in sidan, vettja!

Av Eva - 10 augusti 2011 21:41

Datorer och tv må väl ändå vara ett nedrans påhitt! Egentligen. Rätta mig gärna om jag har fel!


Tv och dator stjäl alldeles galet mycket tid från oss.


I stället för att hitta på något såsom att fara och hälsa på vänner en kväll så sitter vi vid datorn eller tv´n.


I stället för att hitta på något på tu man hand, med familjen eller med vänner så sitter/ligger vi i soffan framför tv´n och helst då gärna med datorn i knät.

För gud nåde om vi skulle råka missa något?! Aja baja    Vi måste hålla oss uppdaterade. Dygnet runt, gärna en sväng på natten också om vi inte kan sova.


Håller vi på med något, städar, lagar mat eller vad som helst, så bara måste vi in och kolla en snabbis på datorn om det hänt något under tiden vi var borta! Vi måste ständigt hålla oss uppdaterade.

Allt finns ju på datorn: Tidningar, vädret, spel, Facebook, chatt etc, etc..



Innan tv, dator och mobiltelefon fanns for man till vänner och bekanta och hälsade på. Sedan när mobilen kom ringde vi till varann och höll ständigt kolla på vara alla fanns om de inte svarade eller var hemma. Det gick ju så bra förr utan mobilen..?!

Sedan började man sms´a varandra istället för att ringa.

Sedan började man maila, för att sedan chatta eller skriva till varann på tex Facebook. Måste man prata med varann, vi har ju koll på varann ändå!?


Tragiskt, men sant.. Tyvärr.


Det var en otroligt skön och befriande känsla när vi var borta ett par omgångar. När vi inte hade någon som helst tillgång till vare sig internet eller tv.

Jag saknar den känslan..


Jag har haft allvarliga funderingar på om vi här hemma ska ha åtminstone en tv-och datorfri kväll i veckan. Vilken känsla! Hitta på något med familjen och bara vara eller fara och hälsa på vänner.


Ett jäkla påfund är det allt. Egentligen.


Av Eva - 10 augusti 2011 21:00

Vad som är viktigt..

är inte vilken slags bil du kör

utan hur många människor du ger lift


Vad som är viktigt..

är inte storleken på ditt hus

utan hur många människor du välkomnar i ditt hus


Vad som är viktigt..

är inte din sociala status

utan att du lever ditt liv med kvalitet


Vad som är viktigt..

är inte vad du äger

utan snarare vad ger


Vad som är viktigt..

är inte hur många vänner du har

utan snarare för många hur du är en vän

Av Eva - 10 augusti 2011 08:56

Nu är det endast tre dagar kvar tills den största festen på byn, här i Ljungaverk, någonsin kommer äga rum!


Blott tre dagar kvar till Ljungarocken, woohooo!!


Den 25 maj släpptes biljetterna till Ljungarocken. Jag köpte biljetter direkt då de släpptes. Ville inte riskera att bli utan biljett till en sådan stor händelse    Och givet så är det ju Takida jag vill se!


Jag hoppas vi syns på lördag!


Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards