Alla inlägg den 25 maj 2011

Av Eva - 25 maj 2011 23:04

Ett barn som kritiseras lär sig att fördöma.

Ett barn som får stryk lär sig att slåss.

Ett barn som hånas lär sig blyghet.

Ett barn som utstätts för ironi får dåligt samvete.


Men ett barn som får uppmuntran lär sig förtroende.

Ett barn som möts av tolerans lär sig tålamod.

Ett barn som får uppleva rent spel lär sig rättvisa.

Ett barn som får känna vänskap lär sig vänlighet.

Ett barn som får känna trygghet lär sig tilltro.

Ett barn som blir omtyckt och kramat lär sig att känna kärlek i världen.


/Dorothy Law Nolte


Av Eva - 25 maj 2011 15:03

Innan jag hämtade Elias på dagis tog jag mig en cykeltur, som idag blev 14 km lång   Inte så långt, men det kändes verkligen då det var i motvind! Det sved och brände i musklerna   Men det är ju då det tar! 


Rasmus kör 4-hjuling, Elias går omkring med ett "hemmagjort" fiskespö och jag sitter här   Men nu blir det en tur på ICA!


(Och ja, jag känner mig en aning lite bättre i humör, ork och energi nu. Men en bra bit kvar...)

Av Eva - 25 maj 2011 12:20

..Är uppkallad efter guden Oden. Dagen är även kallad för "lillördag", som kommer ifrån "piglördagen"  vilket inföll på onsdagar, det var då pigan (enligt traditionen) hade ledigt eftersom att hon inte fick vara ledig på den riktigt lördagen.


Nu väntar en god kopp kaffe för mig och en kubb     Ja, jag ska synda nu!

Sen blir det en cykeltur innan jag ska hämta Elias på dagis. 


Kramisar!

Av Eva - 25 maj 2011 10:45

Gissa om jag är glad nu?!!

Biljetterna till Takidas spelning i Ljungaverk, på Ljungarocken, är nu bokade  

Det verkar vara många som inte visste att det skulle kosta något    När jag skulle hämta ut biljetterna så sa de: -"Men skulle inte det vara gratis?"

Nope, sorry..


Men Ni som vill och tänker gå på Takida, kolla in denna sida ---> Biljetter!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards