Alla inlägg den 15 maj 2011

Av Eva - 15 maj 2011 20:30

Jag måste bara tacka min älskade sambo..


Ett par dagar i rad har han gjort kanongod middag!

Igår städade han källartrappen!

Idag har han farit med återvinning och dammsugit!


Det är så mycket värt att jag har fått slippa mina sysslor, att jag med ord inte riktigt kan beskriva det..

 Tack kära, älskade du   

Av Eva - 15 maj 2011 19:30

De senaste dagarna har jag känt mig likt en regndroppe. Tung och fallande..

Men det kan väl inte bli annat heller nu när vädret är tungt, dystert och trist   


Jag vill ut! Ut och rensa blomrabatterna, och kanske köpa någon buske, blomma eller varför inte ett träd?! Eller tänk om någon kunde totalöverraska mig! Ännu bättre 


Nu sover Elias sedan 30 minuter tillbaks och Rasmus sover så gott som nu.


Om en stund är det dags att koka den "obligatoriska" kvällståren   som jag och Lars dricker efter grabbarna lagt sig   



Hoppas Ni haft en bra dag, trots regn och rusk! 

Av Eva - 15 maj 2011 15:21

Eh, kan någon tala om för mig vad Twitter och Twittra är för något? Ja, jag kommer från stenåldern.. Men jag är totalt oinsatt med detta. Vad och hur för man?

Jag är nyfiken, eftersom att var man än läser så dyker Twitter/och eller-Twittra upp!


Vill och kan du berätta är jag tacksam    

På ett bra, lätt och förståeligt sätt..

Av Eva - 15 maj 2011 07:36

Ärmade ungar! Men ack så älskade de är   


Det spelar ingen som helst roll vilken tid de lägger sig på kvällen, i vanlig tid eller sent, så vaknar de "sin" tid i alla fall!

Vanlig tid är för Elias 19.30-20.00 och för Rasmus är det 20.00-20.30, beror som på.

Igår blev det sent innan de kom i säng, men de vaknade ändå runt sju imorse.


Först kom Rasmus upp och frågade om han fick lägga sig i vår säng. Efter några minuter kom Elias och ville lägga sig där han med.

Lars ligger på sin sida och jag och barnen ligger på min sida. Behöver jag nämna att det blir trångt!?

Så jag klev upp.. De låg kvar. Jag tvättade och klädde på mig och gick ned och satte mig i soffan framför tv´n. Vilka kommer efter efter ca 10 minuter? Men visst barnen!

Elias ville se barnprogram då tog jag och förflyttade mig hit, till köket. Orkar inte bråka och tjafsa när jag är trött..


Och jag vet, av vana, att barnen kommer att bli gräsliga innan kvällen kommer, av trötthet.


Om jag någon gång får sova ut!? Nä, nä, glöm det..

Det är bara att bita i det sura äpplet och försöka se glad ut 


God morgon på Er!

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards