Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Kan inte!!!

Av Eva - 2 mars 2011 09:39

I morse, kl 05.00, vaknade jag av Elias:

Elias -Mamma, kom..

Jag -Nä, kom du.

Elias -Jag kan inte..

Jag -Jo, kom.

Elias -Jag kan inte, jag kommer inte upp ur sängen.

Jag -Jo kom, du kan visst.


Elias börjar nu skrik-gnälla-låtsas gråta.


Elias -Nä, jag kan inte!

Jag -Men sluta, kom om du ska!

Elias -Jag sitter fast.

Jag -Det gör du inte alls! Sluta gnäll och kom om du ska!

Elias -Men jag sitter fast i sängen, jag kan inte. Kom och hjälp mig!!


Jag blir irriterad.

Jag -Nu slutar du och kommer hit om du ska!!!


Lars klev upp och gick in till Elias och sa åt honom att: "Kom om du ska"


Elias -Nä, jag har ont i halsen, jag kan inte kliva upp.

Lars -Klart du har ont i halsen när du skriker på det viset!

Elias -Jag har knoppar i halsen så jag kan inte kliva upp.

Lars -Men sluta skrik och gnäll så får du inte ont i halsen.

Elias- Men jag kan inte sluta..!


Lars gick och lade sig igen.


Elias fortsatte gnäll-skrika-låtsas gråta. Och klockan var nu runt 5.15

Elias -Mamma, kom!!!

Jag -Nä, jag tänker inte komma, för du kan själv!

Elias -Jag har ont i benen, så jag kan inte kliva upp. Du ska hjälpa mig!!

Lars -Mamma tänker inte komma. Vill du vara med mamma så får du kliva upp!

Elias -Men jag kan inte!! Jag sitter fast.

Lars -Vart sitter du fast nånstans? Kom om du ska.

Inget svar. Lars gick återigen och lade sig..


Elias blev nästintill hysterisk -Jag är kissnödig!! Hjälp, jag är kissnödig!!

Suck....


Lars - Men kom då! In på toaletten.

Elias -Torka mig!

Lars - Men du har ju papperet precis bredvid dig?! Ta papper och torka dig!

Elias -Jag kan inte!


Lars gick och lade sig återigen..

Elias sitter och gnäller-låtsasgråter-skriker en bra stund.


Lars kliver återigen upp-Men nu får du ta och torka dig!! Snart har du väckt alla i huset!

Sagt och gjort, så torkade Elias sig.


Lars -Tvätta händerna nu innan det blir varmt och du bränner dig.


Men Elias står och gnäller-låtsasgråter-skriker

Elias -Aaaj, jag brände mig...!!

Lars -Vad var det jag sa? Att du skulle tvätta dig innan det blev varmt!


Nu är klockan 5.37 när Elias kommer och lägger sig.

Ja, han fick lägga sig i vår säng.. Ni tycker säkert att det var dumt gjort med tanke på hur Elias betett sig! Det tycker även jag, men jag orkade inte orka hålla på att bråka något mer.. Speciellt inte med tanke på vad klockan var.


Vad gör man åt barn som "INTE KAN" 

Men som kan annars, bara de är på rätt humör!

Jag blir nästintill GALEN, KNÄPP, ARG, FRUSTRERAD   



Tips, någon   






 
 
maria

maria

2 mars 2011 10:31

Hade det varit här skulle jag nog ignorerat "honom" (eftersom jag visste att det inte var på "riktigt") och hoppats på att "han" skulle lagt ner eller då kommit till sängen. Men jag förstår er. Jobbigt, och extra då klockan var så tidig. Så nä, jag har väl inte nåt vettigt tips.. trots allt :/

http://mammamariasblogg.bloggagratis.se

Eva

2 mars 2011 10:40

Ja, jag vet!! Men eftersom att klockan var så tidig, sen?, så orkade jag inte bråka med honom ;-/
Jag håller med! Annars skulle jag såklart ha ignorerat honom!

Ja, det är jobbig... Men han har någon nedrans super-duper-vidrig trotsperiod nu!! Så förhoppningen är att den kommer att gå över snart! ;)

 
Annelita

Annelita

2 mars 2011 11:05

Eva, små barn = små bekymmer. Vänta du tills den där illbattingen kommer i tonåren ;)

http://giraffen83.bloggplatsen.se

Eva

2 mars 2011 14:26

Du, det törs jag verkligen inte tänka på!

 
Ingen bild

Veronica

2 mars 2011 11:52

Ja, de kan de små liven... Men man får ju välja sina strider. Min hjärna funkar inte heller att "uppfostra" kl 5 på morgonen. Då kan det bli mamma o pappas säng :-)
Det är väl en fas i livet när de "testar" hur mycket de "får igenom" om de gör si och så. Men, men. Välja sina strider. Så gör jag annars kokar hjärnan upp :-)
Kram

Eva

2 mars 2011 14:29

Såklart man ska välja sina strider! Annars orkar man inte..
Elias får inte som han vill, och DET är jobbigt för oss alla. Fy tusan ;-/

 
Linda

Linda

2 mars 2011 12:03

Ja visst är det jobbigt när de kan ibland och ibland inte. Lucas är i ett sånt stadie han med och kan inte alls göra vissa saker ibland som han annars kan, och börjar låtsas grina och skrika. Brukar försöka ignorera han och bära in han på sitt rum tills han lugnat ner sig. Jag pratar inte mad han förrän han slutat grina. Det brukar fungera för det mesta och han kommer ut snäll (för en stund) Men jag förstår dig, jag skulle nog ha gjort samma sak den tiden på morgonen.

http://www.lindathatsme.blogg.se

Eva

2 mars 2011 14:30

Det fungerar egentligen bäst! Att ignorera. Men klockan fem på morgonen? Nej..

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards