Direktlänk till inlägg 30 juni 2011

Mäh

Av Eva - 30 juni 2011 22:06

Inget kvällskaffe   Jag satt i telefon med mamma ett bra tag och tänkte att jag skulle göra kaffe efter. Men när jag kastade in ett öga i vardagsrummet så vad får jag se om inte att min andre halva sover!! Blir inget kaffe...

För inte tänker jag väcka honom! "Inte väcka den björn som sover"  

Haha, nä ingen fara Han är from som ett lamm   


Men jag förstår honom att han somnade där. Han far hemifrån  05.00-05.30 och är inte hemma förrän efter 17.00


För de som inte vet så jobbar han i skogen med att röja, kvista och fälla träd.. Var dag, året runt. Oavsett väder och årstid..


Annat är det med mig som jobbar som (vikarierande) barnskötare. Är det för regnigt, för kallt, för blött, för varmt kan vi stanna inne   Fast vi är ute väldigt mycket ändå. Och skönt är det!


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~


Ikväll ringde pappa och sa att han tänker komma upp nu i helgen

till när pojkarna fyller år. Vad kul!

Och roligt att han bryr sig om dem! Det kommer de uppskatta och tycka bli kul!


Nästa helg är det bestämt att vi på pappas sida ska träffas. Kusin/släktträff, fast vi är inte alls så många.. Men ändå. Alltid lika skoj och uppskattat att få träffa dem som man inte träffar nu för tiden!

Som det verkar så kommer troligtvis inte pappa upp då   

Eftersom att han kommer upp i helgen i stället.


Men jag hoppas att han ändrar sig   Och så har en kusin till mig fått sitt andra barn igår   De kommer säkert inte heller.. Då de har en lång bit att fara.


I morgon efter jag jobbat klart ska jag och Lars fara till stan och shoppa presenter till grabbarna som fyller år i helgen!


Rasmus fyller 8 år på lördag och Elias fyller 5 år på söndag. 

Grattis mina älskade, älskade goa

grabbar på Era dagar        



Hoppas Ni alla haft en fin och bra dag!

Kram!! 

 
 
Marie

Marie

1 juli 2011 10:42

Underbar bild på era fina killar!
Vi tackar för inbjudan men som jag sa häromdagen innan mobilbatteriet tog slut så har vi väldigt mycket grejer inbokade redan i helgen så vi hinner tyvärr inte med killarnas kalas. Men det var så längesen vi träffades så när vi har semester kan vi väl träffas en gång åtminstone!?

Kramis

http://nessis.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Eva - 3 april 2018 13:02

Sedan jag skrev sist har det inte hänt mycket. Jag jobbar för fullt, men så jobbar jag heltid också. Utöver arbetet har jag ingen ork över till något annat. Jag är trött och slut. Den enda ork jag har går till familjen, men knappt det. Men snart är d...

Av Eva - 31 januari 2018 18:08

Nu har jag inte uppdaterat bloggen på någon vecka. Men jag har varit så trött! I helgen när jag jobbade så drog jag till med drygt 40 timmar, samt 60 talet mil i bil. Jag jobbar i hemvården   Men när jag la mitt schema sist så tänkte jag att jag sk...

Av Eva - 15 april 2014 09:31


      Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har sto...

Av Eva - 2 april 2014 22:35


    Idag hade jag bara tänkt tagit det lugnt. Men hur det än var så började jag att känna mig låg.. Vad är bästa botemedlet mot det? Jo, en promenad. Det blev en mil i snabbt tempo - powerwalk! Eller ja, 4,5 km till en vän - drack kaffe och s...

Av Eva - 1 april 2014 20:20

    I flertalet av de sälj & köpesgrupper som jag är med i på Facebook lägger folk upp massvis av bilder. Bilder på saker som ska säljas. Men vill man verkligen köpa det? På många av de bilder jag har sett så är dessa saker bl.a skitiga, dammi...

Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
<<< Juni 2011 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards