Alla inlägg den 15 april 2014

Av Eva - 15 april 2014 09:31


 


Nu har jag tagit ett steg längre. Jag har sökt jobb som personlig assistent. Och även en vän tipsade och skulle rekomendera mig om ett annat personlig assistentjobb!
Jag har sett att det har funnits annonser ute förut, men det som har stoppat mig är att det ingår matlagning. Hjälp! Matlagning är min allra svagaste sida, jag blir så sjukt nervös om jag ska laga mat åt någon annan än till familjen.


Men nu är jag en bit på väg i alla fall.


I lördags ringde bemanningen och frågade om jag kunde ta på mig ett kvällspass.

Såklart att jag vill jobba! Men, det blir ju bara 5 timmars lön nästa månad..
Men givetvis tog jag på mig det och sa att jag får väl hålla tummarna att det blir fler timmar denna månad, då det är ett tag kvar på april.

Igårmorse ringde bemanningen och frågade om jag kunde ta på mig ett pass i barnomsorgen. Det gjorde jag. Och då i tron att jag skulle få fler timmar denna vecka, men icke. Inte än i alla fall..


Nä, jag hoppas innerligt att jag får ett jobb snart! Det är fanimig inte roligt att "kommer bemanningen att ringa idag eller inte", bara det är ett stressmoment i sig.


För 7,5 år sedan hade jag en tillsvidareanställning, i barnomsorgen. En månad senare fick jag veta att i november skulle jag bli uppsagd pga arbetsbrist, dock inte bara jag.

Så efter att ha varit fast anställd i drygt 4 år fick jag sedan gå.. Tack och hej. Men glad är jag ändå att vi hann skaffa barn nummer två innan jag blev uppsagd!


När vi pratade om att skaffa barn, så var det ett par saker som skulle gå före:

1. Körkort (att slippa vara beroende av att någon annan ska ställa upp och skjutsa)

2. Anställning (ekonomisk trygghet)
3. Planera in barn.



Ha de´gott! / Eva



Några rader om mig:



Lämna gärna en kommentar när du ändå kikar in!
Eller varför inte skriva ett ord eller två i gästboken :-)
Jag skulle bli superglad!

Lämna gärna ett ord :)

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Besöksstatistik

Något du undrar över?

10 besvarade frågor

Kategorier

Senaste inläggen

Bloggar jag gillar:

Arkiv

Tidigare år

Sök i bloggen

RSS


Skapa flashcards